Jak mohu pomoci
Moon
Jak můžeme pomoci drogově závislému kamarádovi? Poznali jsme ho před půl rokem, drogy bere cca 5 let (Pervitin). Zkusili jsme oddalovat dobu mezi tím než si vzal další dávku, je to správně? Nevíme jak máme postupovat Za pomoc děkujeme

Odpověděl: Jakub Minařík
Jestli bere 5 let, tak pro něj myslím moc neuděláte. Závislost je nemoc a po 5 letech braní je taková diagnosa celkem jednoznačná. Její léčba není úplně jednoduchá a nestačí pro ní sebrat postiženému drogu a nebo rozhodnutí, už si nedám, budu silný a zvládnu to. Slepé střevo si taky sami nezoperujete i když teoreticky to možné je a jistě existují lidé, kterým se to i povedlo. Pravděpodobnost, že to vyjde, za moc nestojí. Spíše je pravděpodobné, že začnete brát s ním, než že on přestane. Stává se tak celkem často. Pokud mu chcete pomoci, tak asi optimální by bylo vyhledat nějakou profesionální organizaci, zajít se tam poradit a pak ho tam nějak dotáhnout. To je asi nejmoudřejší řešení. Pokud napíšete odkud jste, rád vám nabídnu kontakt.