Testy THC
Vladan
Dobrý den, Vím, že užívání marihuany lze z moči a z krve detekovat i 30 dnů po užití. Z vlasů to lze i po delší době. Jaké? Prosím, potřebuji vědět, kde si mohu udělat tyto testy a kolik stojí peněz. A ještě jedna otázka: Pokud mi soud nařídí tento test, o jaký druh se bude pravděpodobně jednat? (moč, krev, vlasy?) Děkuji za Vaši odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Z vlasů vás hned tak někdo testovat nebude. Je to poměrně náročné a připadá to v úvahu v relativně velmi málo případech. Detekovat se to pak dá po celý život toho vlasu. Takže by vás testovali, pokud by to byl třeba kruciální důkaz v případu vraždy nebo něčeho podobného. Jinak na vás analýzou, která bude stát ví bůh kolik nikdo plýtvat nebude. Jen pro orientaci - jen ta toxikologie z moči vyjde na několik tisíc. Pokud vás někdo bude toxikologicky testovat, tak připadá v úvahu moč - tam se látka koncentruje a dlouhodobě vylučuje, méně pravděpodobná je krev a sliny (záchyt akutní intoxikace). Testy z moči si můžete udělat buď screeningové - stojí pár korun, mívají je v lékárně, nebo v laboratoři - v tom případě vám doporučuji Národní referenční laboratoř pro forenzní toxikologii, Na Bojišti 5, Praha 1. Screeningová analysa stojí tak 500,-, potvrzení výsledků - tak asi 4000 - 5000,- Kč. Tam by vám vysvětlili asi i více co se týče ostatních testů.