Stimulanty
steewee
Když prisli na trh nove legalni stimulanty Speed8..., na internetu se diskutovalo, ze svymi ucinky jsou podobne extazim. Ze je nejdrive vyplavovan serotonin, posleze dopamin v neuronech...Tak jsem to vyzkousel a muj subjektivni nazor je,ze se ucinky Speed8(dal sem si 2 ampule) jsou velice podobne extazi. Vite o tom neco vice???Opravdu jsou ucinky podobne = rizika s uzitim podobna???? A jeste,kdyz je clovek opily, vylucuje se mu urcite taky nejaky neurotransmiter,je to taky serotonin??? Jen prave chci vedet, co je vice skodlive(myslim v delsim casovem horizontu), jestli si dat extazi, speed8 nebo si zakalit?? Dekuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Speed8 znám jen dosti povrchně, ale podle mě moc serotoninu nevyplaví. Ovlivňuje ale jiné mediátorové systémy, než EXT. Když se podíváte na oficiální stránky výrobce myslím, že tam najdete v tomto ohledu dost informací. Srovnání s EXT ani jiným stimulantem ze skupiny amfetaminů myslím tahle směs nesnese. A Speed8 jsem zkoušel a myslím, že funguje docela jinak. Rizika jsou myslím taky docela jiná než u EXT. Zvláště pokud se týká zvyšování dávek a typických nebezpečných kombinací. Tam by asi v popředí stál alkohol. Nu, co je z dlouhodbé perspektivy lepší, je otázka spíše hypotetická, neb odpověď by byla platná, kdybyste užíval jen jednu látku a ostatních se trvale vzdal. Pak taky - pokud myslíme uměřené užívání, tak jsou rizika jiná. Pokud bych ale srovnával - tak myslím, že 1-2 ampule S8 budou asi méně riskantní, než opít se a nebo dát si EXT. Stačí?