Lexaurin
madmaya
dobrý den, už nějakou dobu chodím zpívat k jedné profesorce..nedávno jsem měla důležitý koncert a ona mi dala Lexaurin - proti trémě, když jsem se ptala co to je, řekla, že jí to dává foniatr proti stresu při koncertech apod. chtěla bych se zeptat, jestli je možné, že lexaurin v takových případech může pomáhat a jak vysoká je jeho návykovost..mám strach, že bych pak bez něj taky nemusela dát ani tón...díky madmaya

Odpověděl: Jakub Minařík
Lexaurin není ani tak antidepresivum, spíše anxiolytikum a sedativum. Návykový je, i když samozřejmě jednorázová aplikace k návyku a závislosti nevede, ale člověk si na takovéhle léky snadno zvykne. Doporučoval bych se jim vyhnout - pokud je nepotřebujete. Lék může pomáhat zvládnout strach a úzkost před výkonem, na druhé straně, člověk je takový zpitomělý, má snížené svalové napětí, je utlumený, ... Může se stát, že klidně výkon podá i horší. Myslím, že to není ideální medikace, i když rozumím, že někdy může být nezbytná - protože nekteří jedinci mají trému extrémní. Skoro bych tipnul, že paní profesorka dává léky každému.