Na kolik let mě můžou zavřít za DISTRIBUCI
Mico
Vyrábim perník, prodávam perník, prodávam kulatý, a i trávu. A to docela ve velkym od Prahy, přes Plzeň až po Ústí. Na kolik let mě můžou zavřít. Nejsem členem organizované skupiny, jsem nejspíš asi takovej šéf. Založil jsem si na tom docela prosperující živnost. A ještě k tomu vedu účetnictví, takže přesně vim, kolik si vydělam. (kdyby tak věděli ve škole, na co mi to jednou bude). Chtěl bych jen vědět, na kolik let mě zavřou až mě jednou chytnou?

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud svoji vypoved myslite vazne, tak vas muzou zavrit na dost dlouho - a ucetnictvi vam k nicemu nebude. Navic - pokud si o sve cinnosti vedete zaznamy, ktere by nekdo nepovolany mohl dostat do rukou - myslim, ze vam to jen pritizi. Nevim jak myslite to, ze nejste clenem organizovane skupiny a ze jste takovy sef - zda to mam pochopit tak, ze se na vasich aktivitach nikdo dalsi nepodili a tudiz nejste clenem zadne skupiny nebo zda dirigujete nejakou skupinu. V tom je trochu rozdil. A jen na okraj - sef skupiny organizovaneho zlocinu dopada u soudu pomerne nepriznive...Nu, tu mate vybrane paragrafy trestniho zakona, ktere se na vase aktivity vztahuji. Pokud jste mladistvy, bude soud volit mirnejsi trest a budete souzen podle zakona o soudnictvi ve vecech mladeze - nicmene i jako mladistvemu vam hrozi vezeni. Takze - Nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů, § 187 odstavec 1) Kdo neoprávněně vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabízí, zprostředkuje, prodá nebo jinak jinému opatří nebo pro jiného přechovává omamnou nebo psychotropní látku, přípravek obsahující omamnou nebo psychotropní látku, prekursor nebo jed, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let. odst. 2) Odnětím svobody na dvě léta až deset let bude pachatel potrestán a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo ve větším rozsahu, nebo b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší než osmnáct let. odst. 3) Odnětím svobody na osm až dvanáct let bude pachatel potrestán, a) získá-li činem uvedeným v odstavci 1 značný prospěch, b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší patnácti let, nebo c) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví. odst. 4) Odnětím svobody na deset až patnáct let bude pachatel potrestán a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví více osob nebo smrt, b) získá-li takovým činem prospěch velkého rozsahu, nebo c) spáchá-li takový čin ve spojení s organizovanou skupinou působící ve více státech. Take by vas mohl zajimat § 187a tykajici se drzeni drogy odst. 1) Kdo bez povolení přechovává omamnou nebo psychotropní látku nebo jed v množství větším než malém, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem. odst. 2) Odnětím svobody na jeden rok až pět let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 ve větším rozsahu. A take § 188 souvisejici s drzenim predmetu urcenych k vyrobe drog - 1) Kdo vyrobí, sobě nebo jinému opatří anebo přechovává předmět určený k nedovolené výrobě omamné nebo psychotropní látky, přípravku obsahujícího omamnou nebo psychotropní látku nebo jedu, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci. odst. 2) Odnětím svobody na dvě léta až deset let bude pachatel potrestán a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 ve větším rozsahu, b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší než osmnáct let, nebo c) získá-li takovým činem značný prospěch. Pokud tedy ziskavate svym cinem velky financni prospech, pripadne prodavate drogy mladistvym, tak vam treba jen podle §187 hrozi trest v odst. 3 nebo 4, to znamena 8 - 12 let nebo 10 - 15 let. Takze bych byt vami o tom moc nevtipkovala - pokud se ptate ze zertu, mozna ze byste mel vedet, ze mame i nalehavejsi dotazy nez je ten vas a pokud se neptate ze zertu, tak aspon vite, co vas jednou muze potkat.