Odjezd do Anglie
Monika
Dobry den, uz nekolikrat sem vas pozadala spise o vas nazor nebo i radu, naposledy zacatkem zari pod stejnou prezdivkou a predtim jako Laska. Jedna se o meho pritele s ktery m ziji asi 2 roky ve spolecne domacnosti a on je zavisly na heroinu. Snazil se uz nekolikrat prestat, ale nikdy to nedokazal. Vzdycky bylo silnejsi, ze v Praze jsou kamaradi, kteri mu neco daji a pomoci nich si na to nejak vydela. Zpusoby radsi nezminuji, protoze sama do nich nechci byt zatahovana. Taky sem od nej uz nekolikrat odchazela, ale vzdy sem se vratila, ze mu chci pomoct a ze ho mam rada. Za tu dobu toho ale strasne moc znicil. Ted to hlavni! Mame sanci odjet na 1 rok do Anglie, do jedne rodiny. Ja jako au-pair, on na pomoc k domu. Bydleli bysme ve vlastnim domecku s vlastnim autem...., vsechno to zni skvele, ale je toho schopnej? On tam chce jet kvuli tomu. Tam je pry schopnej se z toho dostat. Ale ja mam otazky jako jestli zvladne cely den pracovat ( od brezna nedela a predtim se taky moc nenadrel ), bude muset celit novemu prostedi, jazyku a nakone! Odjizdeli bychom 19.10a dnes, 24.9 si jeste picha? Tvrdi, ze vi kdy ma prestat, aby tam jel cisty, ale to rika on.... Co vy na to??????? Dekuji

Odpověděl: Martin Hulík
Moniko,
nevím, jestli hlavní problém jsou přítelovi kamarádi v Praze. Jisté ale je, že je závislý. Naše zkušenost je taková, že před sebou člověk nikam neuteče. Odjezd na Aljašku, do Tibetu nebo do Anglie skoro určitě NIC nevyřeší. Navíc průšvih, do kterého se váš přítel řítí (a vy s ním), by mohl být v Anglii mnohem větší, než když se stane doma. Jedna naše nedávná klientka odcestovala do Anglie jako au-pair. Trvalo jí přesně týden, než zjistila, kde se dá nakoupit a taky to udělala. Fakt, že váš přítel není s prací velký kamarád, je další komplikace. A když závislý (a aktuálně rozjetý) člověk trvdí, že ví, kdy má přestat... co vám na to mám odpovědět?
Musíte ho mít asi hodně ráda a asi jste zoufalá. Ale taky úplně slepá. Kam až to chcete nechat zajít?
Abych byl aspoň trochu konstruktivní - doporučuji vašemu příteli zkusit léčbu ze závislosti. Je to možná míň pohodlné řešení, ale mohlo by fungovat. Informace dostanete v nejbližším kontaktním centru.