alkohol
diva
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat zda je můj otec alkoholik. Čas tráví v garáží,kde kutí a zároveň pije. Nevypije toho sice moc, ale je to na něm znát. Pije skoro každý den, jen co 3 den ne, když jde do práce. Lékař ho upozornil na vysoký cholesterol a on se asi 3 měsíce nenapil. Pak se vrátil do normálu. Za střízliva se s náma skoro vůbec nebaví, ale když se připije tak je družný. Už se s ním nedokáži normálně bavit, vyhýbám se jeho společnosti, i když je střízlivý. Mám výčitky svědomí, že ho nenávidím a štítim se ho a taky, že je to kvůli nám doma. Myslím si, že už to nebude lepší, ale přece jenom bych mu chtěla nějak pomoci. Pořád mu říkám, že je alkoholi. Bohužel on tvrdí, že ne.Je možné někde získat nějaké letáčky a brožůrky o alkoholismu, které bych mu podstrčila? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Diagnostikovat závislost na alkoholu takhle po internetu je obtížní, souhlasím ale s vaším názorem, že otec má s alkoholem problém. Neumím říci jak moc vážný. Možná by nebylo špatné, kdybyste se o problému poradila s jeho praktickým lékařem. Zdá se, že na něj má celkem vliv, když zabrala ta intervence s tím cholesterolem. To slibuje celkem dobrou prognosu. Ohledně výčitek svědomí si nedělejte starost. Vadí vám, že otec hodně pije a trápí vás to. Je to přirozené a není to nic patologického. Nelze se divit. Naopak je váš postoj celkem pozitivní - snažíte se otci pomoci a hledáte jak to udělat. Asi by bylo dobré, kdyby se do toho zapojila také matka. Aby došlo ke změně, musíte táhnout za jeden provaz. Ohledně těch materiálů se podívejte se: http://www.ped.muni.cz/wsedu/mu/drogy/odkazy.htm Knihy primáře Nešpora jsou velmi dobré a sportpropag je v minulosti zasílal a navíc, jak jsem koukal, jsou ke stažení. :-)