Bombičky na šlehačku II
stoura
tak jsem se přečetl dotaz a opravdu nevím co si mám o tom Ketaminu myslet - myslím, že ani satanas není spokojen. Možná by to chtělo před odpovědí na něčí dotaz trochu studia. tvrzení typu: disociace je oddělení vědomí od těla se jsou nehoráznosti a nevzbuzují ve mě důvěru

Odpověděl: Jana Urbanová
Ještě jednou se tedy vracím ke ketaminu. KETAMIN (K, Ket, Special K, Vitamin K, Kit-Kat) byl vyvinut jako anestetikum, tedy látka určená ke znecitlivění u lékařských výkonů. Upadl však brzy u chirurgů v nemilost kvůli velmi neobvyklým a silným změnám, které pacienti prožívali při návratu do normálního vědomí. V některých případech byly tyto stavy doprovázeny zmatkem, vzrušením, a iracionálním (nelogickým) chováním. Jedná se o velmi účinnou psychoaktivní látku. Ketamin se začal využívat v mimořádných psychiatrických výzkumech a v experimentální psychoterapii. V nočních klubech s raveovou či houseovou hudbou je tato látka často k dostání ve směsi s heroinem, kokainem nebo extází. Nejčastěji se můžete s ketaminem setkat v tabletách prodávaných jako extáze. K předávkování ketaminem dochází zřídka, ale při vyšších dávkách (a nikdy nevíte, kolik ketaminu může tableta obsahovat) si můžete vykoledovat nevolnost, zvracení, třes, křeče, setřelou řeč, halucinace a psychózu. Všechny tyhle nepříjemné záležitosti vás pravděpodobně pěkně vyděsí, jesliže očekáváte záplavu lásky a souznění s nekonečnem. A poslední věc: ketamin by neměl být užíván společně se sedativy, které omezují dechové funkce, hlavně alkoholem a barbituráty.