Pervitin
Wyle
Dobrý den, mám na vás menší prosbu, nevím si rady v jedné situaci. Je tomu asi 2 měsíce,co jsem poprvé "ochutnal" pervitin a pochopitelně to mělo takové účinky, pro které jsem si je vzal (potřeba energii na učení), vím, že to není správné a díky tomu, co následovalo, už to taky neberu a brát nebudu. Asi po 3 dalších dávkách (pokaždé jsem bral asi tak pul gramu) v rozmezí asi tak týdne, jsem při užití (pokaždé lajnou) jsem nepociťoval žádné účinky a dostavoval se jen dojezd - únava, chuť nic nedělat a neschopnost být prostě aktivní. Takže ačkoli jsem zkusil vzít i gram,tak se nic nestalo - proto ten důvod, proč už top neberu a vezmu si radši dvě kafe najednou. Mohli byste mi prosím odpovědět,jak je možné, že mě ten pul gram ani gram nic neudělal a jiným, co si ho se mnou vzali naopak,byli plní energie, atd. Možná bych vás ještě mělinformovat o mém zdravotní stavu - jsem zdravej, v pohodě,jen jsem měl a mám chronickou rýmu, takže jsem pořád požívalnějaké kapky do nosu. Sem tam jsem si vzal E a nebo zakouřil trávu (tu kouřím i teď, někdy), E už ne. Pochopitelně při brané pervitinu,jsem nic co jsem výše uvedl nezval ani nekouřil. Děkuji za odpověď Wyle.

Odpověděl: Jakub Minařík
Po užití stimulancií může intoxiakce probíhat taky jako lenivé snění, alespoň se to popisuje u kokainu. U pika se s tím moc nesetkávám, resp. jedině přes poradnu, takže nevím, ale je to možné. Ohledně té intoxikace - 1/2 gramu pervitinu by vás probudit muselo, i kdybyste byl mrtvej - tedy, pokud by to byl pervitin a pokud by to bylo 1/2 gramu. Vysvětlení vašeho stavu je možné leda tak - pokud jste hodně vyčerpaný, ev. užíval jste hodně stimulancií v poslední době, tak na vás dávka může mít paradoxně opačný vliv. Ve "vysátým" organismu se prostě blbě hledají rezervy. To je něco, s čím jsem se setkal a funguje to i u kávy. Ta chronická rýma by mohla třeba omezit vstřebání a tím ještě snižit biologickou dostupnost. Ale pokud byste šňupnul 1/2 gramu metamfetaminu, nebo dokonce gram, tak v žádném pádě. To musí fungovat kdybyste si ho nasypal do ucha (teď trochu přeháním). Máte dost nekvalitní matroš.