opiaty
Alena
Dobrý den, děkuji za odpověď. V původním dotaze jsem nenapsala podrobnosti, tak bych to ještě upřesnila. Sestra ty léky má od nějaké své kamarádky, žádný doktor by jí je nepředepisoval, jak mi sama kdysi řekla. A opravdu všechny pokusy o abstinenci zvládala bez lékařského dohledu, ale tady se jí musím zastat, protože vím, že byla u své lékařky a ta jí řekla, že je to její problém a že si ho musí vyřešit sama. Aby si našla nějakého psychiatra. Tohle jí řekla dvakrát a ona už k ní nemá důvěru, ale zřejmě neví, kde by našla jiného lékaře, který by jí poradil. Myslím, že ona už vůbec lékařům nevěří a taky má strach aby se to nedozvěděli u ní v práci. Dnes abstinuje druhý den a řekla bych, že je jí stále hůř, ale ráno tvrdila, že to zvládne abych si o ní nedělala starosti, že jí bude úplně stačit, když jí trochu pomohu v domácnosti a budu s ní ve svém volném čase. Ale stejně se o ní bojím a souhlasím, že by měla jít k nějakému lékaři. Nemohla by jste mi nějakého doporučit, já bych jí pak přesvědčila, aby k němu zašla a třeba bych šla s ní, kdyby chtěla. Děkuji Alena.

Odpověděl: Jana Justinová
Nedivím se, že po takové zkušenosti s doktorkou k ní už Vaše sestra nemá důvěru, ale ne všichni jsou stejní a myslím, že by bylo dobré, kdyby jste ji přesvědčila, aby někam zašla (třeba za Vašeho doprovodu. Nenapsala jste, kde by to mělo být - v Praze? Nebo někde jinde? Pokud v Praze, můžete se obrátit na naši poradenskou linku (283 872 186) a zkusíme podle místa bydliště najít nějakého psychiatra, na kterého třeba máme dobré reference. Pokud bydlíte jinde, bylo by možná dobré zeptat se v místním K-centru nebo v AT poradně (čísla jsou v seznamu), kde mívají přehled o místní síti zařízení a doktorů nebo přijmou sestru rovnou k nim. Pokud byste chtěla volat sem do Prahy, řekněte kdyžtak, že jsme spolu komunikovaly přes poradnu, aby ten, kdo s Vámi bude mluvit věděl o co jde. Také můžete znovu napsat a já Vám nějaké kontakty pošlu. Zatím s pozdravem Jana Justinová