predavkovani
Lenka
Dobry den, muj pritel bere necely rok heroin.Nekdy prijdu domu a nemuzu ho ani probudit.Vzdycky ho dam do stabilizovane polohy a pokazde se zatim z toho sam probral,ale mam strach ze se jednou neprobere.Co mam presne delat kdyz ho takhle najdu aby mu nehrozilo nejake nebezpeci,nebo co udelat v ramci prvni pomoci.Prestat nechce,o tom jsme se bavili a odmita pomoc.Trapi me to,ale moc ho miluju na to abych ho opustila.Parkrat jsem si s nim v posledni dobe taky dala,coz byla mozna chyba,ale nechtel abych mu do toho kecala kdyz nevim o co vubec jde.Uz to vim a o to vetsi o nej mam strach...Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nezlobte se na mě, ale opravdu mi nepřipadá moudré radit Vám jak rozdýchávat člověka, který se každou chvíli málem předávkuje a ještě do toho tahá Vás. Myslím, že byste si měla rozmyslet, kam až chcete v té „pomoci“ příteli zajít. Samozřejmě, že ho můžete každý den křísit a pak třeba občas zavolat záchranku, až to přežene. Taky s ním můžete začít brát, abyste teda konečně věděla, o čem to je, taky mu třeba můžete drogy kupovat, až už ani nezvládne sehnat si je sám. Pak ale taky můžete po pár letech takového života zjistit, že přítele živíte a on Vám umírá před očima, že jste od něj chytla třeba žloutenku a že Vám vlastně docela zničil život. Možná je to drsné a možná to vidím moc černě, ale takhle to bohužel dost často dopadá. Na druhé straně se taky můžete začít zajímat i sama o sebe a nedělat příteli „medvědí službu“. Ustát si třeba to, že i bez heroinu může být život fajn a jestli ho chce s Vámi sdílet, prosím, jestli ne, tak Vy se i přes veškerou lásku k němu zničit nenecháte. Ale to je možná jen moje idea – třeba Vám to vlastně takhle vyhovuje…? Já bych se určitě rozhodla pro tu první variantu.