Marihuana
Dobrý den, mám podezření,že můj syn občas kouří marihuanu.Slyšela jsem, že existují papírky které při kontaktu s močí reagují. Poradíte mi prosím, kde bych je mohla koupit a jak se jmenují? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Chapu, ze je to pro vas slozita situace. Ale nevim zda jste se synem uz o sve podezreni mluvila nebo ne. To by totiz mel byt prvni krok pred vsim ostatnim. Nepisete ani jak jste ke svemu podezreni dosla, kolik synovi je a zda ma kvuli uzivani marihuany nejake problemy. Testovani na pritomnost drog by melo byt az krokem poslednim, kdy veskere jine varianty selzou. Je to velky zasah do synova soukromi, do jeho duvery k vam a respektu mezi vami obema. navic je treba se pripravit na to, co udelate, az zjistite vysledek testu. Co kdyz se vase podezreni potvrdi - kdyz bude test pozitivni? A co kdyz bude test negativni. Toto jsou otazky, na ktere je treba myslet pred tim, nez k testu pristoupite. Jinak - testy na pritomnost drog, ktere se provadi ze vzorku moci, existuji. Daji se koupit v lekarne, stoji kolem 100 Kc, jsou jednorazove a pokud chcete testovat moc v souvislosti s uzitim marihuany, tak potrebujete test na THC (tetrahydrocannabinol, ucinna latka konopnych drog vcetne marihuany). Funguji na podobnem principu jako tehotensky test. Ovsem toto testovani ma spoustu spornych bodu a rizik, o nichz je treba vedet. Mozna by vam k tomu pomohl text na strankach www.odrogach.cz, pod rubrikou Pro ucitele / Drogy ve skole / Testovani ve skole - je sice urcen pro trochu jinou situaci, ale naleznete tam inspiraci i ve vasem pripade. Jinak na webu www.odrogach.cz jsou zakladni informace i pro rodice, jak jednat v takovych situacich, jako je ta vase. Ohledne ucinku a rizik konopnych drog najdete vice informaci na techto strankach pod rubrikou Cannabinoidy. Nechci situaci nijak bagatelizovat, neni to jednoduchy problem a koureni marihuany ma sva rizika, ale v zasade obcasne to neni jiste tak zavazny problem jako uzivani jinych drog, v podstate leckdy ma nemirne pozivani alkoholu horsi dusledky. Je k tomu treba pristupovat bez predsudku a hysterie, kterou vyvolavaji zpravy v mediich. Mozna by nebylo od veci se o cele situaci nejprve poradit s nekym z odborniku, abyste mela moznost si postup naplanovat a vyhnout se pripadnym neuvazenym krokum, ktere by situaci jeste zkomplikovaly. Pokud byste chtela doporucit nejaky kontakt, napiste mi, odkud jste. Jinak drzim palce a preji hodne stesti.