Pervitin a tráva
sybyla
Dobrý večer p.Geblerová,,,,díky za odpověd.Samozřejmě že jsem ráda,že jste mi odepsala vy,,,,jen jste psala,že tu nebudete a já sem zrovna psala,tak jsem si myslela,že odpoví kdo tu zrovna byl,,,,,samozřejmě jsem ráda,že jste to byla zrovna vy,,,znáte můj případ a zvykla jsem si i na vás,,,,tak má předsevzetí se mi snad aspon trochu daří splnit,,,neříkám,že denně posiluju,ale snažím se nejíst po večerech u počítače a trochu si i zacvičit.Jinak Patrik je od silvestra doma,,,nikam nechodí,aspon ne mezi fetáky,,máme je u baráku,ale snaží se trávit čas doma a večer chodí za synem k té dívce,,spí tam.Myslím si,že od silvestra si perník nedal,,,,snad?JInak většinou když si dá,tak nespí doma nepříde několik dní domů.Domluvila jsem se s ním já na určité sumě kterou bude přispívat každý měsíc,,,v prosinci dal.Manžel je trochu jiného názoru,,,jsme ted na tom finančně špatně,manžel měl bouračku a je bez auta a tudíž bez práce a my bez příjmu,,,naboural do něj autobus,ale nic se mu nestalo,,zaplat pánbůh.Víte manžel přes to jak moc je chápavej a tolerantní si myslí,že by měl Patrik přispívat částkou aspon 3000kč,,,ten nedělá a ani nemá kde sehnat práci,stejně jako já a já si myslím,že nemá cenu bazírovat na částce jemu vyhovující,ale že je pokrok už v tom,že jsem se s ním domluvila,že je doma a že se celkem snaží se z toho dostat,,,,,samozřejmě,že je náladový i doma a protivný a drzý,ale já se přesto snažím,abych mu nevzala chut,kterou nyní má,abych ho neodradila,,,,ji dcerka se mi zdá líp s ním vychází,,dneska mi říkala,že se jí zdá ,že líp komunikuje,,je malá a má v tomhle větší rozum a pochopení než manžel,,,,ten je v tomhle zarputilejší,,seš feták-běž se léčit.Já vím co pervitin dělá s psychikou a s člověkem celkem a i to,že ti co ho užívají si ve svý hlavičce budují a vytvářejí svoje soukromé peklíčko,,,,asi proto jsem Patrika vždy litovala a odpouštěla,,,protože jsem si vždy říkala,že to není on,ale drogy,,,,manžel je hodnj to je bezesporu,ale všimla jsem si,že když je Patrik doma,tak se ke mě jako by chová trošku odměřeně,,,,Patrik odejde ven,nebo k Heleně a muž je jak zlatíčko,,,a mě to vadí,,,já to vidím,,,,znám ho a je to nechutný,,,já bych to nedokázala,kdybch byla na jeho místě,,,samozřejmě jsem mu to řekla,,,nejsem typ,který dělá mrtvého brouka,,pěkně jsem se ho zeptala,,,řekl,že to není pravda,ale já vím že je to pravda,,,nechci aby muž nechtěně způsobil,nebo já to,že se v Patrikovi pak zas něco uděje a zas začne nanovo,,,i když asi začne,ale čím déle bude bez perníku a bude mu dobře,tím mín se mu bude asi chtít do toho vracet,,,si myslím já.No uvidíme,,,,,ted až vám to dopíšu,tak si půjdu s manželem promluvit ještě jednou,,,jsme sami doma.Nechci ani manželovi křivdit,,nedívím se mu,zažil toho taky dost a vlastně zažívá potichu semnou,ale musí přece pochopit,že mi tím ubližuje,,,,on to vidí ze své stránky,,dospělý,cizí kluk a ještě hajzlík,který mu ublížil,,,mnohokrát jsem mu řekla,co by dělal na mém místě jako otec,kdyby nám tohle dělala Alenka,,,,at se raději do toho neplete,,,,,je to asi lepší,,,nechci nic nadhazovat,ale když jsem u té upřímnosti,tak si myslím,že muž se dopouští chyby ve výchově Alenky,,,,skoro vše jí dovolí a já jsem pak ta přísná,,,nevidí,že tím jí jen naučí na vše dobré co Patrika má matka když byl malej,,,,nevěří,že by se mu to mohlo vymstít,,ale já vím,jak to dopadne,,mám už zkušenost,,,dcerka to cítí a vidí,že tatínek jí všechno dovolí,všechno koupí,,,,,aby se nedivil,,,,,zatím končím,přišla mi návštěva,,nashle Alena

Odpověděl:
Dobrý den Aleno, tak to vypadá, že se Patrik opravdu snaží. Jsem ráda, že je teď doma klid a snad to tak vydrží. A tak nezbývá, než Vám popřát hodně síly k tomu, abyste vydržela a trvala na tom, co máte spolu dohodnuté. Snažte se nepolevovat. Teď je pro vás všechny důležité období. Tak hodně štěstí! S výškou obnosu, který by měl Patrik přispívat, si myslím, že by bylo možná skutečně nejlepší, kdybyste se na ní dohodli všichni tři společně, aby to bylo přijatelné pro Vás, pro Vašeho muže i pro Patrika. Ten navíc pocítí určitou zodpovědnost za své (spolu)rozhodnutí a mohlo by mu to pomoct při pravidelném splácení té částky. Aleno, vydržte! Bude to jistě ještě hodně náročné, Patrik asi určitě bude protivný a náladový a je potřeba se na to připravit. Rozhodně neříkám, abyste si nechala všechno líbit - naopak. Stanovte si pro sebe jasné hranice, co si může dovolit a co už ne. A i ty je nutné pak dodržovat. Přeji Vám, ať se vše skutečně obrátí v lepší. Držím Vám palce a i podopruji Vaše upřímné rozhovory s manželem. Napadlo mě, pokud máte skutečně pocit, že se situace s Patrikem lepší, naše dopisování už nemusí mít formu "krizové intervence". Pojďme se domluvit, jestli je pro Vás důležité být i nadále v kontaktu, na určité pravidelnosti. Budu ráda, když mi napíšete, jak se vše vyvíjí. A tak navrhuji interval jednou týdně. Co Vy na to? Bylo by to pro Vás dostačující? Na závěr Vám můžu popřát, ať se Vám daří, ať Vám vychází Vaše předsevzetí a ať Vám jde dodržovat všechny vaše dohody. Mějte se a ozvěte se...