Subotex
Brestr
Dobrý den,můj přítel je závislý na Subotexu.Před Vanocemi byl v léčebně na odvykání.Vrátil se,myslel jsem,že už bude vše ok,ale dnes jsem zjistil,že si Subotex opět bere/píchá/.Už nevím,co mám dělat,tvrdí,že je to silnější něž on,ale že chce přestat.Stejně mi asi neporadíte,ale musel jsem se někomu vypsat.Vím,že musí chtít sám,ale má toho za sebou z drogama už hodně,tak si říkám,jestli není Subotex to nejmenší zlo,co mě i jeho mohlo potkat.Před poradnou byl pod dozorem doktora a psychologa,který mu prášky psal.Teď přijel po léčení a hned si to píchnul.Co je lepší????Mějte se hezky a ať máte co nejméně práce.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že je dobře že jste napsal, i kdyby jen proto, abyste se jak píšete „vypsal“. To co se stalo Vašemu příteli, je dost běžné a většinou je to způsobeno tím, že se zanedbá doléčování po návratu z léčby. V každém případě už se stalo a je potřeba řešit aktuální situaci. Rozhodně by bylo lepší, kdyby byl znovu v péči psychiatra (a třeba i psychologa), který by mu mohl léky korigovat, předepisoval mu je a mluvil s ním i o celé situaci. Také by měl brát Subutexy znovu pod jazyk, hlavně kvůli prevenci nemocí a dalších zdravotních problémů. Jestli tedy není přístupný léčbě, zkuste s ním probrat aspoň tyhle možnosti. Třeba se přes ně dostane znovu k abstinenci. Přeji v každém případě hodně trpělivosti, budete ji potřebovat.