Alimenty=otec zije v cizine
diverman
Dobry den muj otec zije trvale nacerno v cizine a tudiz nema zadny potvrzeny legalni prijem. Ale vydelava si tam slusne penize, samozrejme taky na cerno (cca 40 000Kc na mesic). Z toho tam zivi svoji manzelku a dceru 4 roky. Me (20) a me sestre (16) plati alimenty 1500Kc na oba na mesic, tedy 750Kc na jednoho. To je smesne-jsem student 1. rocniku na VS, sestra studuje 2. rocnik gympl. Tyto alimenty soud prikazal zhruba pred 12 lety-doba se mezitim dost zmenila, ale otec si mysli, ze 1500 je nadprumer. Rika, ze kdyz to dame k soudu, tak budem dostavat jeste min. Jeste dalsi fakt-moje matka je samozivitelka, plat cca 11000 cisteho a stara se zaroven o babicku. Jak se bude u soudu resit to, ze otec nema zadny potvrzeny prijem (i kdyz vydelava slusne penize)? Jak soud probehne bez jeho pritomnosti? Praskne i to, ze zije v cizine a z toho plynouci dusledky? Jak mam prosim postupovat? Maminka se stale zadluzuje a ja uz se na to nemuzu divat! Dekuji za rady! Pavel S.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nejsem si jista, jak vas dotaz souvisi s drogovou problematikou. Pokud je ve vasem pripade nejaka souvislost s drogami, pak se muzete se svym dotazem obratit na Pravni poradnu A. N. O., ktera poskytuje bezplatnou pravni pomoc, ktera se tyka pravnich aspektu uzivani drog. Kontakt najdete v prave casti techto stranek pod kolonkou pravni poradna a nebo na www.asociace.org pod kolonkou pravni poradna. Pokud vas dotaz nesouvisi s drogovou problematikou, tak vas mohu odkazat na obcanske poradny, ktere se v soucasnosti v mnoha mestech v CR, v Praze napriklad Info centrum KONTAKT (vice info o teto sluzbe najdete na www.mcssp.cz - stranky Mestskeho centra socialnich sluzeb a prevence). Dalsi kontakty na obcanske poradny najde na www.obcanske-poradny.cz.