techo
Petr
Jeden kamos mi tvrdi ze toulen je lepsi-zdravsi ako trava ... ako mu mam dokazat ze toulen je uplne svinstvo ? on tvrdi ze mu s toho neni zle ..

Odpověděl: Bára Orlíková
Toluen je jedna z nejnebezpecnejsich drog, mate naprostou pravdu, ze to je "svinstvo". Dokazat mu to muzete informacemi, ktere najdete na teto strance pod kolonkou Tekave latky. Dalsi informace muzete najit v nekterych odbornych knihach, ale nevim, zda takhle odborne informace vstrebal. Zadna z bezne dostupnych drog neposkozuje nevratne mozek a dalsi organy. V okamziku, kdy zacnete abstinovat napr. od heroinu, tak se vam hlava da po nejake dobe abstinence relativne do poradku - zdravotni potize si zpusobite spis nespravnou aplikaci drogy, necistotami v droze nebo tim, ze chytnete nejakou infekcni chorobu - nikoli tim, ze vam droga samotna nevratne poskodi mozek. Po toluenu dochazi k ubytku intelektu a i kdyz clovek zacne abstinovat, nemusi se to spravit a muze to mit osklive nezvratne nasledky. Po konopi se vam tohle opravdu nestane, i kdyz ma uzivani konopi take sva rizika - rozhodne nejsou srovnatelna s riziky uzivani toluenu. Navic, kdyz uz srovnavame toluen s heroinem - pocet umrti na predavkovani tekavymi latkami vcetne toluenu je vyssi nez pocet umrti po predavkovani heroinem. Pokud mu je po trave spatne a po toluenu ne, tak to jeste neznamena, ze je toluen zdravejsi. Kazdy na uziti urcite drogy reaguje jinak, je to individualni. Nekomu, a myslim, ze vetsine, by bylo spatne spis po toluenu nez po trave - to neni meritko. Zkuste mu dat precist tuto odpoved. Pokud ho nepresvedcite - neni to vase vina. Jak se rika - kazdy sveho stesti strujcem. Ale snad vas vyslechne a v lepsim pripade od vas informace vezme a zachova se podle nich. Preji hodne stesti.