Dobry den,muj dotaz neni o mych problemech s drogami,nybrz ohledne pomoci zavislym.Chtela bych vedet na jakych strankach se dozvim neco o prednaskach a ruznych vyukovych programech pro lidi kteri by radi profesionalne pomohli.Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud chcete profesionalne pomoci, je nejlepsi mit nejake vzdelani, ktere je zamerene timto smerem, nejlepe vysokoskolske nebo vyssi odborne (psychologie, medicina, socialni prace, pedagogika). Nove bude na 3. lekarske fakulte v Praze otevreno bakalarske studium oboru adiktologie, ktere bude zamerene vyhradne na oblast zavislosti. Pak neni od veci mit sebezkusenostni psychoterapeuticky vycvik nebo nejake alespon teoreticke vzdelani o psychoterapii, pokud ho neziskate v ramci VS studia. Vice byste nasla napr. na www.viap.cz nebo www.sur.cz, coz jsou organizace, ktere zajistuji vycvik i teoreticke vzdelavani. Dale nektere z organizaci, ktere primo pomahaji zavislym, poradaji kratkodobe kurzy, pripadne seminare, zamerene na urcity aspekt problematiky zavislosti, napr. o. s. Podane ruce v Brne nebo o. s. Renarkon v Ostrave, o. s. SANANIM nebo o. s. Prev-centrum v Praze, vice najdete na strankach techto organizaci. Pripadne se muzete zapojit jako dobrovolnik do nekterych programu primarni prevence a ziskat tak praxi, kterou vyuzijete na sve dalsi profesionalni draze. Pokud jste z Prahy, muzete se obratit treba prave na o. s. Prev-Centrum a bud se stat jejich lektorem primarni prevence nebo dobrovolnikem v nizkoprahovem klubu pro ohrozene deti. Podminkou ovsem je, ze jste plnoleta a predpoklada se studium nektereho z humanitnich oboru. No, nevim o vas zadne informace, takze vam nemohu doporucit nic konkretniho. Jen vas chci upozornit, ze prace v oblasti drogovych zavislosti je pomerne tezka a psychicky narocna, obvykle spatne placena a verejnosti nikoli prilis cenena :). Jsou i zajimavejsi a bezpochyby lukrativnejsi obory :)