h+xtc
Fugi
Jake nasledky by mohlo mit uziti heroinu s xtc(heroin i.v.,xtc p.o.)?A jake ucinky to ma?A je lepsi dat nejdriv xtc a pak "h",nebo "h" a pak xtc?Nebo nejednou? Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Pavel Kubů
Krome znamych rizik spojenych s nitrozilni konzumaci drog viz http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=29 je zde moznost kombinace nevolnosti vyvolane po poziti MDMA a prvnich konzumaci heroinu s naslednym zvracenim. Dale se k riziku vzniku psychicke zavislosti na obou drogach pridava i riziko zavislosti fyzicke na heroinu s naslednym fyzicky i psychicky velmi neprijemnym stavem z odneti drogy. Pochopitelne ze kombinace jakychkoliv drog sebou nese vzdy i riziko vzniku nejake nepredpokladane interakce (napr heroin znacne zpomali realizaci volnich pohybu, zatimco MDMA zrychli myslenkove tempo, znacny rozdil mezi planovanim pohybu a jeho vlastni realizaci muze vest k velmi neprijemnym pocitum az silne uzkosti, ze jedinec prestal sve telo ovladat). Neni mi znamo ze by poradi v jakem se tyto drogy zkonzumuji nejak zasadne snizovalo ci zvysovalo znacna zdravotni rizika jejich kombinace. Vysledny ucinek bude pochopitelne zaviset na pozite davce obou drog, nicmene ucinek heroinu bude pri srovnatelnych davkach pravdepodobne potlacovat jakekoliv pripadne stimulacni ucinky MDMA. EUforii vyvolavaji obe drogy. S empatii zpusobenou MDMA to bude asi stejne jako s jejim mirnym stimulacnim ucinkem.