nekolik otazek
PuritySunRiZe
Dobry den, mel bych par otazek, vsem prikladam stejnou dulezitost, odpovezte prosim na vsechny. Docetl jsem se, ze pozitim Prozacu, ci jineho SSRi po skonceni pusobeni extaze se da negovat jeji neurotoxicita, je to pravda ? Popripade co si o tom myslite ? Zdroj: http://www.extc.cz/lanky/eslides/slide00.htm Pokud jsou informace z tohoto zdroje pravdive, tak me napada, ze by se pozitim SSRi daly prodlouzit ucinky extaze, je ma domnenka spravna ? (Nerikam, ze to chci zkouset, prijde mi, ze by to mohlo byt dost nebezpecne) Je mozne aby u cloveka propukla toxicka psychoza po poziti alkoholu ? Nekdo zminil soucasne uziti extaze a piracetamu, ma to nejakou vyhodu ? Ostatne jak vlastne funguje samotny piracetam, nehrozi mi pri jeho obcasnem uzivani nejaka rizika (nekdo mi rikal, ze po case uzivani zpusobuje demenci) ? Dale mne zajima co zpusobuje, ze nekteri vypadaji po poziti extaze jak retardi. Je to zpusobeno ruznymi primesy nebo je to vlastnost samotne MDMA. Je jasne, ze k mydriaze a lehkemu zkousavani celisti dojde za vsech okolnosti, ale proc nekteri silhaji, popripade maji velice "vystihovany" vyraz ? Jedna MDMA podobna latka udajne nici zrak, je to pravda, ktera ? Nekde jsem cetl, ze udajne MDEA, ale proc tomu tak je ? Existuje jeste stale moznost testovani tablet ? Kde a kolik to stoji, nebudu trestne stihan pokud si necham otestovat tabletu ? Predem dekuji za odpovedi. Mimochodem je skvele, ze tu existuje tato organizace, odvadite skvelou praci, dekuji vam za ni :) !

Odpověděl: Jakub Minařík
Znám tu teorii. Musím to probrat s kolegy, kteří se MDMA více zabývají, možná to funguje, je to moc hezká teorie a moc pěkně do sebe zapadá a dost možná i správně. Ono je celkem dost pěkných teorií o mozku a některé jsou asi i správné. Ale když si jich přečtete víc, tak někdy zjistíte, že si jedna druhé odporují a přitom jsou obě správné, vlastně tak vypadají. Víte, já jsem možná spíš praktikující psychiatr, než neurofyziolog - ale celkem mám pocit, že výzkum mozku se stále pohybuje ve stadiu černochů v tunelu - tu a tam vidíte v odlescích světla z konců tunelu jejich zuby - dá se předpokládat, že jsou to černoši a vy na základě toho odvozujete, co drží v ruce. protože to občas cinkne, tak to mohou být skleničky, nebo taky zvonečky a nebo to cinká úplně něco jinýho a oni mají v rukou gumové míčky. :-) Trochu to zesměšňuju, ale ono to takhle nějak funguje. Máte jen relativně málo údajů a snažíte se je poskládat do smysluplné skládanky. a ještě něco. Musí být to, co užijete, fakt EXT. Jinak to může fungovat docela jinak Ne, myslím, že by to efekt ext neprodloužilo. Pokud jste četl slidy poctivě, tak zrovínka o tom, že tahle kombinace je z hlediska efektu ouplně na kýbl. Alkohol může taky způsobit psychotickou poruchu, resp, je to trochu složitější, ale v zásadě to platí. Piracetam je celkem bezpečný, o demenci po něm jsem nic neslyšel. S ext bych raději nic nekombinoval, mohu-li mít doporučení. No, ona ta ext v mozku celkem výrazně lecos přenastaví, spousta systémů prostě funguje jinak a taky každej na to jinak reaguje a taky každej užije jinou dávku, ... S tém ničením zraku úplně nevím. A popravdě, nějak nemám sílu to teď hledat, ale zkusím se po něčem mrknout. Zkuste to za čas a nebo směrujte dotaz kolegovi Páleníčkovi, ten by mohl vědít. S tím testováním - to co v předchozí odpovědi. Kolega Páleníček a taky kolega Kubů se tím zabývali, byli by pro tento účel asi nejvhodnější. :-)