Toxická psychoza
teta
Prosím jestli je to možné odovědět na můj dotaz zda opříbuzný, který užíval pervitin, a u něhož se objevily příznaky stejné jako u schizofrenie, má šanci na úplné vyléčení. Od roku 2000 se léčí na schizofrenii, trpí depresemi, několikrát začal pracovat, ale nikde dlouho nevydrží, touží navázat partnerský vztah, což se mu taky nedaří. V průběhu léčby přibral téměř 40 kg.,vyhýbá se jakémukoliv sportu, hodně kouří a není abstinent. Celá rodina se musnaží maximálně pomáhat,ale občas máme pocit, že je naše snaha naprosto marná. Díky za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Tenhle dotaz byste měli položit spíše jeho psychiatrovi. Já nevím, jak na tom váš příbuzný je. Ale pokud neužívá drogy a psychotické příznaky přetrvávají 2 roky, tak to nejspíš nebude jen toxická psychoza. Ta většinou odezní celkem rychle a bez následků. Pokud je to schizofrenie - tak potom záleží na jejím typu, ... Je toho moc na to, abych vám mohl uspokojivě odpovědět. Ale psychiatr, u kterého se léčí by vám s tím poradit mohl. :-) Jinak existují zařízení, která lidem s psychotickým onemocněním pomáhají vrátit se do života. V Praze je to třeba denní sanatorium Nad Ondřejovem, ... Kontakt na tyhle zařízení ve vašem okolí bude také znát váš psychiatr. No, držím pace s přeju hodně trpělivosti. :-)