p ako antidep
ro
zaujima ma ako posobi pervitin v mozgu, vedeli by ste mi prosim popisat jeho chemicky mechanimus a priblizne prirovnat k nejakemu antidepresivu ucinkujucom na podobnej baze? dakujem

Odpověděl: Jakub Minařík
Piko ovlivňuje mediátorové systémy typu biogenních aminů, typicky těch aktivačních, hlavně nejspíše noradrenalinu. Zvyšuje vylučování mediátoru ze synaptických butonků - vylití vesikul do štěrbiny. Myslím, že srovnávat pervitin s antidepresivy je hodně obtížné, protože pervitin není antidepresivum a nemá antidepresivní působení. Funguje spíše psychostimulačně a anxiogenně. Navíc antidepresiva se užívají i v kvantitativně přiměřenějších dosích a to modifikuje jejich efekt proti pervitinu. Taky může být místo maximálního účinku v mozku trochu jinde. Sečteno a podtrženo - fakt nevím, co bych vybral.