HIV

bon19

Po jak dlouhé době na sobě můžu sám zpozorovat nákazu virem HIV? Případně první příznaky onemocnění? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík

To se dá dosti těžko nějak uspokojivě poznat. HIV má celkem nespecifický komplex příznaků. Ony v zásedě první příznaky onemocnění vypadají jako chřipka. Ostatně jako mnoho jiných virových infekcí. Jen podle klinického obrazu prokázat onemocnění je možné až po poměrně dlouhé době v podstatě až ve chvíli, kdy se rozvíjí onemocnění AIDS. Pro diagnostiku je klíčový laboratorní nález, který je spolehlivým průkazem - potvrzením nebo vyloučením infekce. Myslím, že celkem všechny informace najdete tady: http://www.aids-hiv.cz/ No - vzhledem k tomu, jak se ptáte, tak si říkám - pokud máte podezření, že jste se nakazil, je lépe se nechat otestovat a dlouho o tom nepřemýšlet. Někteří lidi se pak vystíhujou a nejsou schopni se smířit ani s negativním výsledekem - mají dojem že testy selhali a testujou se znova a znova, ... Přitom pravděpodobnost, že pokud se necháte řádně vyšetřit a že testy selžou je asi taková, jako že vás trefí takhle ve 4 hodiny odpoledne meteorit. V podstatě i kdybyste byl pozitivní, tak je lépe to vědět a léčit se. Znám několik lidí co jsou HIV pozitivní a prakticky ve všech případech - čím dřív se na to přišlo, tím lépe. A prakticky všichni jsou stabilizovaní, bez obtíží jak klinicky, tak laboratorně. P.s. Držím palce a jen tak na okraj - nakazit se HIV dá docela fušku. Virus moc nevydrží a pravděpodobnost přenosu i když třeba spíte s nakaženým jedincem je poměrně malá.