NALEHAVE...
Tera
chtela bych Vas pozadat o radu. Ma dlouholeta kamaradka je zhruba 1/2 roku po lecbe, kterou v poradku ukoncila. Dnes jsem ji byla navstivit, a kdyz mi davala penize na listky do kina, vypadlo ji male psanicko (asi 700 mg pervitinu). Sedla jsem si s ni a ona mi priznala, ze si za poslednich 14 dni 3 x dala. Nejvic me na tom znepokojuje,ze je nemocna, bere antibiotika a brani pervitinu spolecne s antibiotiky me dost znepokojuje. Sama informace o tom, ze se pomalu ale jiste k drogam vraci me zarmoutila. Chtela bych ji i tentokrat pomoci.Myslite, ze se da recidiva zastavit ihned....bojim se, protoze ma kamaradka ma dosti sebedestruktivni formu brani.Hlavne me ale zajima jak je to s temi antibiotiky, nemuze si nejak vazne ublizit...kdyz si soucasne s uzivanim leku picha pervitin. Muze lekarka pri sedimentaci zjistit pritomnost amfetaminu v krvi?? dekuji za odpoved Tereza

Odpověděl: Petr Nosek
Dobrý den. Když začnu odpovídat od zadu, při sedimentaci přítomnost drogy v krvi zjistitelná není. Je nutné dělat toxikologický rozbor. Co se týče antibiotik, nejsem lékař, ale nevím o tom, že by kombinace antibiotik a metamfetaminu byla nebezpečnější než rizika užívání pervitinu samotného. Ale zatěžování nemocného organismu odbouráváním chemických látek imunitu ani neposiluje. Pokud jde o možnost, zda lze zastavit jak Vy říkáte recidivu - ano jde to. Za předpokladu, že o tom člověk má možnost (a chce) mluvit s odborníkem. Tak jak situaci popisujete připadala by v úvahu dvě zařízení o.s.SANANIM, která by Vám mohla nabídnout své služby. Kontaktní centrum (t.:83872186) a Denní stacionář (t.:803130). Doporučoval bych Vám nebo ideálně Vaší dlouholeté kamarádce zatelefonovat na jedno z těchto čísel a situaci probrat důkladněji aby bylo možné určit které z nich je v tuto chvíli pro Vaši kamarádku vhodnější.