pernik
s.
Hezky den preji, beru pervitin 3 roky (vnitrozilne), ale nedavam si prilis casto - vetsinou to byva jedenkrat za pul roku, letos se mi to podarilo az po roce. Myslim, ze nejsem zavisla (ale to si mysli vetsina uzivatelu perniku), ale jde mi o toto: mam rotrousenou sklerozu a nevim, zda se tato nemoc muze zhorsit i vlivem vnitrozilni aplikace vyse zminene drogy. Myslim totiz, ze bych s tim - vzhledem k moji nizke frekvenci davkovani - mohla jeste prestat. Horsi to je vsak psychicky - nevim, jestli mam na to predstavit si tu myslenku, ze "uz nikdy". Tato myslenka me totiz vzdy nuti si dat "uz konecne naposled", jak jsem si to jiz nekolikrat predsevzala. Predem Vam dekuji za radu

Odpověděl: Pavel Kubů
Konzumace jakekoliv drogy ze skupiny amfetaminu Vasemu zdravotnimu stavu urcite neprospiva. Jednim z vedlejsich ucinku stimulantu je zmena kvality imunitnich funkci organismu, coz v pripade jiz pri RS narusene funkci imunity muze mit ucinek vedouci k vyraznemu zhorseni aktualniho zdravotniho stavu pacienta. Pochopitelne ze nitrozilni aplikace toto riziko jeste zvysuje moznosti nezadouci reakce organismu na nekterou z primesi pervitinu aplikovanou do zily a k tomu pridava riziko at uz nakazy krvi prenosnou infekcni chorobou v pripade sdileni injekcni strikacky s dalsi osobou ci vzniku a rozvoji lokalnich zanetu kuze ci podkozi v okoli mista vpichu. Vase onemocneni je uz samo o sobe dosti vazne, riskovat kvuli prchavemu zazitku pervitinoveho rause ziskani dalsiho nemene zavazneho onemocneni se Vam, podle formulace ve Vasem dotazu, zrejme prilis nechce. Mozna Vam s uplnou abstinenci od pervitinu pomuze skutecnost, ze krome fyzickych zdravotnich rizik spojenych s konzumaci pervitinu, se opakovane vystavujete i znacnemu riziku pro Vasi jiz tak asi pomerne intenzivne zatizenou psychiku. Paranoidni psychozy, ktere typicky vyvolava pravidelna konzumace pervitinu se mohou objevit i po jednorazove (experimetalni) konzumaci pervitinu. Pri vasi frekvenci uzivani pervitinu se opravdu neda mluvit o zavislosti. To byste nebrala pervitin jednou do roka, ale obden. I tak je pochopitelne, ze predstava, ze uz si nikdy nedate, neni pro vas uplne prijatelna - ale s prihlednutim k rizikum, kterym se vystavujete, by pro vas v tuto chvili nemel byt tak velky problem pervitin vynechat. Preji hodne stesti.