Pervitin a tráva
sybyla
Dobrý večer p.Geblerová,,,,ted jsem si dočetla vaše řádky a souhlasím s vámi ve všem.Máte pravdu a věřte mi,že to co jste mi napsala si já říkám pokaždé když selžu a opakují se ty samé situace,,,říkám si:dyt jsem to chtěla jinak a zas je to úplně naruby.Víte čím to je?Patrik totiž dokáže,,,ted už to na 100 procent vím,,,,být svolný opravdu když něco chce on a i s tím jako souhlasí a má přesvědčovací schopnosti.Když toho dosáhne,tak sliby jsou pryč,,,ale když něco chci já,tak už to jde hůře.On třeba slíbí,že přestane sám s drogama i si to už přiznal,jen říkal,že je ovládá on,ne drogy jeho.Pak že půjde do práce a je u toho rozumnej a sám tomu asi v tu chvíli taky věří,ale po 2 dnech je mu opět všechno jedno.Já mu to samozřejmě řeknu,že zase zklamal,že mu věřit nebudu,ale pak uběhne nějaká doba a vše se opakuje,,,vždy když něco slíbí,tak řekne i to,že nechce abych si myslela,že by byl schopnej něco udělat a já si právě pak myslím,že není teda čeho se bát,ale pak zase stačí pár dní,,nějaká maličkost a dá najevo agresi a já vidím v jeho pohledu zlost a nenávist a jsem myšlenkama zase u toho,že je asi fakt na místě,že si dělám starosti,když si myslím,že je agresivní,,,,no a pak je to jak už sama víte vše zase dokola a nemyslím si už ,že fetuje kvůli té dívce.Dělá to z nudy a proto,že nemá žádně starosti a žádné povinnosti a ví,že mu vše projde.Zrovna dneska,,,,muž jen tak v klidu prohodil,že bude zapotřebí,aby Patrik taky pomohl finančně a něco si našel,abych já se nehonila i doma i v práci,,,,šla jsem pak kvůli něčemu k Patrikovi do pokoje a on byl už vzteklej,že mě muž navádí,aby šel dělat,že jsme jak čtyř hvězdičkový hotel,že nikdy dělat nebude a měl zataté pěsti a abych na něj nemluvila,že mě nechce poslouchat a hned jsem si řekla:tak takhle to je,,,když máš pomoct,tak budeě zlej a když potřebuješ ty pomoct,tak jsme ti dobrý a taky jsem mu to řekla a vysvětlila a on asi za půl hodiny byl zas normální,jako by se nic nestalo a smál se,,,tak mi řekněte potom jak se mám chovat a jak má člověk reagovat.Paní Geblerová já vím,že kdybych dodržela co řeknu,že by Patrik dostal ponaučení a možná by pak přemýšlel,ale řekněte mi jak to dodržet,když nevím co mám od něj čekat,jak bude reagovat,,co se stane třeba zlého,,atd.Já jsem to myslela vážně,že se ho nebojím a on to ví,ale já se nebojím o sebe,,,,a on to taky asi tuší,že mi jde o to,aby se doma zas neporvali a on toho asi využívá,,,chápete?Muselo by se něco stát,,,třeba na něj přijít nějakej exekutor a pohrozit mu,že bude mít problémy,,,protože neplatí své pohledávky a on by dostal strach a třeba by začal mít strach o svoji budoucnost,nebo já nevím,,ale vím určiě,že z nás si dělá houby,že ted už asi opravdu ví,že mu vždy vše projde,,,i když někdy to vypadá,že má strach,že poletí,ale pak stojí na chodbě několik hodin a prosí a já ho pustím,,,to je pak ten kolotoč právě.Mě připadá,že patrik nemůže slyšet,že manžel si milostivě dovolí něco říct,,,je to naše chyba,protože jsme to tak už zařídili,že se muž do ničeho neplete i když teda pro klid v rodině,ale asi bylo lepší dříve nechat ho,aby to nedopadlo,tak jak to red v rodině funguje i když zas jaké by to bylo kdyby muž prosadil svou už tehdy,,,,asi by to bylo možná horší,protože to právě Patrika drží ještě při zemi,,,to,že se muž neplete do nás,,podle Patrika by ani neměl,,,,ale já si myslím,že by měl a i jsem to manželovi řekla,ale on namítl,že se jím zabývat nebude když je podle Patrika mrtka.Patrik má prostě v hlavě,že mi teda já musím vše povinně ,ale on nemusí nic,,,tak je naučenej i když jsem to asi způsobila nechtěně,ale je to tak.Paní Geblerová já už nechci takhle žít,,,chci normálně v klidu vstávat i usínat,,bez toho,abych čekala co příde,co se stane atd.Když není Patrik doma pár dní,tak jsme všichni v pohodě,,,v klidu,bez hádek a kraválu a s láskou.Vejde do bytu a já mám po náladě,,,,možná to i přenáším na muže i dceru,,,někdy to jde,ale někdy bych ho snad i zabila,,,,je tak po tom všem někdy ještě arogantní a povýšenecký a zlý,,,,nemám na to už náladu ani nervy,,,tak jak z toho ven????? Já vidím jen jedniö řešení,,,musí pryč z baráku a zkusit si jak chutná život a realita v něm,ale jak ho dostat z bytu?On se nedá vyhodit a ještě dělá naschvály,,,,nevím jak to půjde takhle dál,,,,,,raději už na to nemyslím v kuse jak předtím,,,zbláznila bych se z toho.Pak vám zas napíšu co je nového,,,,ptala jste se jak reaguju na jeho verbální agresy,nebo tak něco,,ted si nevzpomenu jak jste to napsala,,,stejně jako on v tu chvíli,,,,stejně hnusně a zle,,,pak přestane.Jinak si pak dovoluje víc,,když já pak začnu hodně křičet,tak vidím,že se jako by ztahuje a zaleze do pokoje a přestane.V tu chvíli má strach,abych se nerozčílila víc,,ví,že jsem nemocná.nevím co psát,,je to pořád to samé co?tak se mějte krásně,,Alena.

Odpověděl:
Dobrý večer Aleno, nemyslím, že je to pořád to samé. Hodně věcí se opakuje, ale záleží teď opravdu na tom, jak se zachováte. To, že jste se doma nějak zařídili přece nemusí být napořád. Rozhodnutí se přece dají měnit. I třeba to, jestli budete doma fungovat jako "čtyřhvězdičkový hotel". Není to lehké, ale Vy v podstatě víte, co chcete nebo co byste měla udělat. "Jen" prostě neustoupit... Máte i tu zkušenost, že za těma dveřma už stál. V tuhle chvíli asi není moc důležité, co bylo a jak to dopadlo - z toho se lze poučit pro příští situace. Důležitější je, co bude. A to je hodně na Vás... Teď tady nebudu, ale doufám, že se po Novém roce ozvete. Držím Vám moc palce.