závislost na tramadolu ?
Alan
ASi jeden rok jsem úspěšně abstinující alkoholik.ASi před dvěma měsící mi byly po bolestivém úraze předepsány kapky Tramabene.Neuvědomuji si přesně začátek, kdy jsem lék začal zneužívat, ale postupně jsem se dostal až na jednorázovou dávku 8OO mg.Nyní se snažím tramal nebrat, ale vždy po 2-3 dnech od vynechání se začnu cítit mizerně, bez nálady, mám jakoby "chřipkové příznaky ",po dávce 200-300 mg se mi uleví fyzicky, ale duševně se nadále cítím prázdný. Nechci se stát "toxikomanem se vším všudy". Poraďte mi prosím, jak se návyku zbavit. Jsem schopen to zvládnout sám, jaké abstinenční příznaky mohu očekávat a jak dlouho budou trvat. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Odvykací stav je záležitost několika týdnů, nejdéle tak asi do měsíce by měl odeznít. Ta duševní porázdnota a obtíže se spánkem jsou bohužel častým steskem při odvykacím stavu po opioidech, ale myslím že se to nedá obejít. Musíte vydžet, obyčejně tak po měsíci se to zlepší. Kdyby se vám vysazení nedařilo, stálo by za úvahu změnit léky a pokusit se vysadit přes jiné léky. Jinak se dá očekávat, že po vysazení se mohou objevit chutě na alkohol. Pokud jste se léčil ze závislosti na alkoholu v léčebně, nebo docházel k nějakému terapeutovi, měl byste jej kontaktovat - pomůže vám. Myslím že je to moudré řešení - hlavně tím snížíte riziko, že se rozjedete a budete se muset znova léčit. Držím palce. :-)