Mam nebo nemam??
Haňule
Asi rok snupu...od leta velmi casto peri...jeste jsem ani jednou nezkousela dat si to nitrozilne...zpousta mych kamosu ale jo.Stojim pred rozhodnuti jesti to mam nebo nemam zkusit...ted na Silvestra.Mam z toho trochu strach,kamarad mi rikal,ze jak si jednou zacnu pichat,tak uz s tim neskoncim...ale ja mam stejne chut do toho jit.....ma to nejaka jina rizika oproti snupani??Je mi 17... Dekuju za odpoved...

Odpověděl: Jakub Minařík
Rizika injekční aplikace jsou celkkem jednoznačná - infekce, vážné poškození cévního systému. Nákaza infekčnimi chorobami je velmi pravděpodobná - promořenost třeba žloutenkou typu C je blízká 100%, tzn. jistota, že se nakazíte pokud budete drogy užívat injekčně je úplná. VHC je skoro stejně dobrá, jako AIDS - kromě zničení jater je příčinou onemocnění imunitního systému a rakoviny jater, ... Pravděpodobnost nákazou HIV je méně pravděpodobná - promořenost mezi uživateli drog je zatím stále celkem malá. Lokální infekce jsou také celkem významné, i když z hlediska přežití to není tak složité. Nejvážněkjší komplikací je amputace končetiny a to jen v případě když tu infekci zanedbáte a nenecháte si jí včas ošetřit. Pokud to takhle ne ... tak vám třeba absces na chirurgii naříznou, vydrenujou a za pár týdnů máte klid, a zůstane jen jizva. Poškození cév vede k jejich špatné průchodnosti. Bývají pak otoky rukou. Do nohou doporučuju neaplikovat, tam je poškození vážnější. Osobně bych doporučoval na tu injekční aplikaci rezignovat. Kamarád má pravdu, asi si budete aplikovat dál. Na druhé straně - pokud jste z Prahy, tak je mnohem pravděpodobnější, že se pak potkáme, rád vás uvidím. To ale budete asi celkem v průšvihu. :-)