Pro Janu Justinovou...
Sara
Moc Vam dekuju za odpoved..... jenze-ja vim,ze bych uz opravdu mela nejak zakrocit,ale obratit se na nejakeho odbornika by znamenalo,ze se to dozvi nasi:(Treba ne hned,ale casem urcite... Nasi me berou uplne jinak..tohle by je porazilo :( To vim..berou me jako holku,ktera ma rada party,technoparty a ruzne akce s kamosema...ale na druhou stranu,ze chodim na gympl-dobre se ucim a tak:(( Myslite,ze by se to nasi nedozvedeli,kdybych se chtela lecit?:( Pripada mi,ze mozna bude lepsi,,kdyz to necham jak to je..... S pritelem se chystame zkusit jeste jednou nechat toho svinstva..hned od 1.ledna....myslite,ze mame sanci to zvladnout? Mozna je cely ten dotaz zmateny....nejspis stejne jako ja... Dekuju...Vase Sara

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že zmatený to není vůbec. Úplně rozumím Vašim obavám, že by se mohli rodiče všechno dozvědět. Myslím ale, že to není vůbec nutné. Když navštívíte nějakého odborníka, můžete se s ním domluvit například na kontaktu jednou nebo dvakrát za týden v nějakou hodinu, kdy to nebude rodičům podezřelé. Neznamená to hned, že musíte nastoupit do léčebny. A i kdyby k tomu nakonec došlo, kdyby jste se k tomu rozhodla, myslím, že je pro rodiče vždycky lepší, když se o Vaší závislosti dozvědí v době, když už budete na cestě k abstinenci než kdyby na to přišli při Vašich neúśpěšných pokusech o ni doma. Z toho, co píšete mi nepřipadá tahle situace dlouho udržitelná a myslím, že je dost odvážné pokoušet znovu a znovu jestli to s přítelem vydržíte nebrat nebo ne. To člověka dost vyčerpává a pak třeba už nezbyde ani síla na to vyhledat nějakou pomoc. Zkuste se tedy někam obrátit, i kdyby jen proto, abyste celou věc probrala s nezaujatou osobou, třeba i jednorázově. Můžete zkusit například K-centrum na tel. 585 220 034, tam Vám kdyžtak dají další pro Vás vhodné kontakty. Rozhodně bych v tom ale být Vámi nezůstávala sama, tahle "odvaha" se občas nevyplácí. Přeji hodně štěstí, když budete potřebovat určitě se ještě ozvěte. Jana Justinová