Marihuana
student
.zrovna nyní dělám seminární práci o marihuaně. Proč je takové vélképřesvědčení,že spíše léčí než poškozuje,když to nen´í pravda?a také není nějaký zákon,proti nabízení např.na internetu?ano,platí svoboda všeho ale..hledala jsem něco obecně o marihuaně -co to je apod.Čekala jsem plno stránek o tom,jak je to škodlivé.našla jsem plno stránek o tom,jak je to úžasné,rady pro dokonalé pěstování,přesvědčení,že kdo kouří žije déle...panebže jak tomuhle někdo může věřit?!a pak se div me,že děti ze zš kouří marihuanu,když všude je jen jak je to úžasné?!!!

Odpověděl: Jakub Minařík
Osobně soudím, že je to tím, že informace které se normálně šíří jsou hrubě zkreslené - nejen ze strany propagátorů. Málokde se třeba dočtete, že brát drogy je zábava. Resp. lidi to proto dělaj. Všude se mluví o tom, že dát si heroin znamená umřít. Na druhé straně se málokde píše, že alkohol je droga stejně tvrdá, jako heroin - ergo - pravděpodobnost, že zemřete je alespoň tak dobrá, jako u heroinu. Na druhé straně marihuana opravdu léčí - ale přece jen - máte pravdu - není to žádná zázračná medicína. Ona je vůbec málokterá medicína zázračná - na druhé straně - je touhle meducínou zakázáno léčit. A přitom jsou lidi, kterým pomáhá a nepomáhá jim nic jiného. Třeba lidí s parkinsonovou chorobou znám několik - nic jiného jim pořádně nepomůže. Trávu si pěstujou - protože jinak si ji opatřit nemohou a nejen že si připadají jako zločinci - protože vyrábějí omamné a psychotropní látky a mohou jít za to sedět - navíc brání svých několik kytek proti nájezdům zlodějů, kteří pronikají na jejich zahrádky a trávu jim kradou. Znám jednoho pána, který si dokonce rozmotal po zahradě role ostnatého drátu - protože ve svých 60 letech a ještě s třesem při parkinsonově choroě byl zlodějům jen pro smích. A zavolejte policii, že vám někdo sklízí trávu na zahradě. A přitom platí zcela bez diskuzí - že alkohol je o řád nebezpečnější droga, než konopí. A přitom je legální a reklama na něj je prostě všude. A všichni pijou. Restaurace večer vypadá mnohem hůž než opiové doupě. No to jsem vlastně neviděl, ale huličské doupě jsem viděl a ne jedno. Ve srovnání s restaurací to vypadalo jako velmi kultivované místo. Předpokládám, že vy taky nejste abstinent (statistická pravděpodobnost). Já nejsem. V tom jak je celý systém nastavený chybí zdravý rozum. Na otázku - proč, pokud si chci s přáteli vyhodit z kopýtka tak musím pít legální, ale nebezpečnější alkohol a nemohu užít jinou drogu (pokud nechci porušit zákon) se srovnatelným, nebo menším rizikem neexistuje žádná rozumná odpověď. Kromě té, abstinujte úplně. To ale myslím není cesta pro každého. Chybění zdravého rozumu je asi to hlavní. Nevím ale, jak moc je to téma na seminárku. Resp. Bylo by to asi obtížně zpracovat. P.s. Celkem zajímavé je, že některé servery "huličů" celkem poctivě informují nejen o pěstování a tak podobně, ale o nebezpečích spojených s užíváním. Často mnohem poctivěji a přesněji než jiné zdroje. :-)