syn
sobice
Dobrý den, nevím co dělat v případě syna kterému je 18 a neco.Vím že kouří trávu,to by byl ještě ten lepší případ.Ale je mi divné že dokáže prospat celý den a to nedělá žádnou fyzickou práci.Tvrdí že nic nebere,ale jak to poznám??Je mu 18 tak co já vlastně zmůžu??

Odpověděl: Pavel Kubů
Celodenní spanek nemusi souviset jen s namahavou fyzickou praci, ale i s predeslou probdelou noci. Vzhledem k tomu ze vestina kulturnich akci pro mlade lidi se odehrava behem noci a konci casto az v casnych rannich hodinach, nemusi jeste probdela noc znamenat, ze jedinec konzumuje nejake ilegalni stimulacni drogy (v CR nejcasteji Extaze, pervitin a kokain). Velmi podobneho ucinku na odstraneni unavy lze dosahnout konzumaci nekolika energetickych napoju ci obycejnych kav. Osobne bych si tipnul, ze Vas syn konzumuje behem vecirku prave kofein, jehoz povzbuzujici ucinek neni tak silny jako napr stimulace vyvolana pervitinem ci kokainem - jedinci po takovych vecircich vetsinou usinaji az vecer dalsiho dne. Nehlede na to THC ma pomerne silny hypnoticky ("spaci") ucinek, zvlaste u zacinajicich kuraku konopi. Chcete-li vsak mit 100% jistotu zda Vas syn experimentuje ci pravidelne uziva jine drogy nez ty o kterych vite, nezbyde Vam nic jineho nez si s nim uprimne promluvit. Budete-li mit i pak pocit ze Vam neco taji lze jeho odpoved overit kvalitativnim testem moce na pritomnost metabolitu drog (prodavaji se v kazde vetsi lekarne). Vysledek takoveho testu Vam sice velmi spolehlive rekne zda Vas syn nejakou drogu v poslednich 2-5 dnech uzil, ale nerekne Vam nic o tom zda se jedna o jednorazovy experiment, rekreacni ci problemove uzivani drog eventualne o projev zavislosti na psychoaktivnich latkach.