Extáze
želva
Dobrý den, na Silvestra bych chtěla vyzkoušet extázy, kterou sehnal můj přítel (pro něho to bude též poprvé). Jelikož každý den beru půl Locrenu na vysoký tlak (spíše tep, je mi 25), tak by mě zajímalo, pokud si vezmu pouze půlku, zda je to bezpečné a nehrozí nebezpečí. A také zda vůbec pocítí nějaké účinky? Děkuji za rychlou odpověď.

Odpověděl: Pavel Kubů
Pochopitelne, ze konzumace jakekoliv drogy neznámého slození je nebezpecna i pro zcela zdravého jedince. Predpokládám, ze jste si s pritelem nenechali udelat kvantitativni analyzu slozeni tablety, tudiz si nemuzete byt jisti co vsechno (nekdy to jsou latky svym ucinkem hodne odlisne od MDMA) a v jakych davkach obsahuje (nektere tablety obsahuji do 50 mg ucinnych latek, jine i vice nez 200mg). Odpovidat na bezpecnost davkovani s tolika zasadnimi neznamymi je zcela nemozne. Kazdopadne i polovina tablety cloveku bez tolarance k ucinku MDMA (Vas pripad;) zcela postaci k dosazeni maximalniho empatickeho ucinku, zvysovani davky pak vede pouze ke zvyseni povzbuzujiciho ucinku MDMA a jejiho toxickeho pusobeni na lidsky organismus. Vetsina latek ktere se pod nazvem XTC v CR prodavaji zvysuje jak krevni tlak tak tepovou frekvenci srdce. Rozmyslete si jeste jednou zda je pro Vas experiment s XTC takovym lakadlem, abyste riskovala pripadne zhorseni Vasich aktualnich zdravotnich problemu ci pri souhre nepriznivych okolnosti (vysoka davka MDMA v tablete, davka jine latky nez MDMA - v CR typicky pervitin slisovany do tablet, kombinace tablety s alkoholem, ztrata sebekontroly provazena dalsi konzumaci dostupnych drog, spatna ventilace ci klimatizace prostoru, nedmerna telesna namaha pri extatickem tanci atd. atp) i jejich akutni dekompenzaci vyzadujici hospitalizaci v nemocnici.