Jak pomoci?
janis
Dobrý den, zjistila jsem, že můj mladší bratr (18 let) užívá pervitin. Počítám, že tak jednou za dva dny, šňupe ho, nevím kolik, ale už zhruba půl roku. Nejspíš v partě kamarádů (?), počítám, že z nudy a aby nebyl jediný, kdo to neskusil, jenže se mu to nesjpíš trošku vimklo. Začíná mít roblémy ve škole. Nevím co mám děla, jestli to říct rodičům, nebo si s ním promluvit? Nebo někam zavolat o radu? Jsme z Ostravy. obávám se ovšem, že postoj mého otce nabude onoho radikálního řešení, buď přestane, nebo půjde z domu. Myslím, že by to bylo ještě horší, protože by měl ke komu jít, samozřejmě někomu z jeho známých a už by mu nebránilo vůbec nic. Taky se bojím, že si nenechá momentálně vůbec nic vysvětlit. Máme vůbec počítat s tím, že by dostal sám rozum? Strach nebo cokoliv a sám by přestal? Prosím o radu. Děkuji moc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, těžko odhadnout, jestli na Vašeho bratra momentálně něco zabere. Myslím, že ideální by bylo začít Vaším prvním nápadem a promluvit si s ním. Zkuste mu nic moc nevyčítat, spíš si vyslechnout i jeho postoj, proč má potřebu drogy brát, co mu to dává, ale také co by mu to mohlo v budoucnu vzít. Sdělte mu klidně své obavy,o kterých píšete. Možná, když spolu proberete, jaká asi bude reakce rodiny, začne více přemýšlet i nad negativy. Aby nedošlo k reakci otce,které se obáváte, je možné nabídnout mu společný kontakt v nějakém zařízení, například K-centru, kam můžete přijít zcela anonymně a vyjasnit si jak dál. Důležité je, aby i Vy jste se cítila dobře v kontaktu s ním a to je asi možné jen pokud budete mít v celé situaci trochu jasněji. Jedině tak mu pak můžete pomoci, pokud k tomu bude aspoň trochu nakloněn. Psala jste, že bydlíte v Ostravě, tam funguje Kontaktní centrum Renarkon, se sídlem v Mariánskohorské 1328/29, 702 00 Ostrava - Moravská Ostrava,telefon: 596 638 804. Zkuste se klidně obrátit tam, třeba i telefonicky. Tak můžete vždycky situaci probrat podrobněji. Přeji Vám, ať se situace brzy zlepší, s pozdravem Jana Justinová