ulrika skarsol
Ohledne te neplodnosti- ptala jsem se proto ze bych jednou dite mit urcite chtela..Brani drog jsme uz pred casem omezily a snazime se abstinovat uplne.Pristi mesic jdu na leceni a pritel chce nastoupit do DS Sananim,ale musi mit negat testy i na benzodiazepiny.Zacatkem roku by je uz mel mit uplne vysazeny.Ale cejkat pak jeste 6 tydnu bude pro nej myslim riziko relapsu. A co se tyce te menstruace, pribrala jsem uz davno na hmotnost, kterou jsem vazila pred tim nez jsem zacla, menstruace jsem zacla mit, i kdyz nepravidelne, pak jsem zacla brat antikoncepci a mela ji 3 mesice v kuse a od te doby co jsem antikoncepci vysadila se menstruace neobjevila..

Odpověděl: Bára Orlíková
Ohledne tech benzodiazepinu - mluvila jsem s Mgr. Lenkou Novackovou, terapeutkou Denniho stacionare a ta doporucila, aby se pritel domluvil na okolnostech nastupu do DS s nimi osobne a zkonzultoval tenhle problem, mozna, ze by jeho nastup do lecby nemusel byt zavisly na testech negativnich na benozodiazepiny, pokud budou testy negativni na vse ostatni - ale je nutno to individualne domluvit. Takze at si tam zavola a objedna se (tel 220 80 31 30) nebo prijde na motivacni skupinu, ktera se kona kazde utery a cvtrtek od 10.30 do 12 h. A ohledne menstruace - predevsim by stalo za to vyloucit, zda nejste v jinem stavu (nevim, zda po vysazeni hormonalni antikoncepce pouzivate jinou formu antikoncepce a zda je vubec tato varianta mozna - o vasem sexualnim zivote v podstate nic nevim). V Kontaktnim centru SANANIM, Osadni 2, Praha 7 (predpokladam nicmene, ze kacko znate) vam mohou bezplatne udelat tehotensky test. Nechci vas zbytecne strasit - ale pokud resime, ze nemate menstruaci, tak je v prve rade nutne zjistit, zda nejste tehotna a pak teprve vsechno ostatni. V KC by vam pripadne mohli dat i kontakty na lekare - gynekology (stalo by za to se nechat vysetrit, at uz je situace jakakoli). Zvlaste pokud planujete jit do lecby, bylo by vhodne mit jasno. A kam pujdete vlastne do lecby? Uz mate domluveny konkretni termin?