Pervitin a tráva
sybyla
Dobrý večer p.Geblerová,,,,díky jako vždy za odpověd,,,,nezměnilo se nic,ba naopak syn je horší a horší.Tak si říkám,,,,proč zrovna já,,,,jsem zoufalá a přes slzy nevidím na klávesnici.Probírám se tím pořád dokola,,,,,proč,co se stalo špatně a je to svinskej život,,,,někdy si říkám:nebylo by mi na druhý straně líp?Ale pak si hned uvědomím,že tu mám hodného a milujícího muže a dcerku.Asi si dává ted často pervitin,,,je drzej,zlej.Hlavně na tu Helenu,,,,vím co s ní dokáže dělat a při pomyšlení na to,bych ho dokázala asi já nevím co,,,,,už to poznám,,,večer jde k ní umytej,vykoupanej a když se za chvíli vrátí,tak jí rozbil hubu.Nemá žádné skrupule,,,,nestydí se ani před jejími rodiči,,,,,doma vždy říká,že jsou to trubky a ona mrtka atd.Přitom on sám je takovej ubožák,,,,,zase si prodal co si koupil,,,nhed ten den,za pár hodin.On asi jedinej z těch fetáků tady chodí nejhůře oblečený,nejhůře vypadá.Prodá vše co se dá prodat,,,teda svého,,i tý Heleně občas prodá něco a nestydí se to vzít u nich doma,,,ale doma nic nebere,,,on si jich neváží a nenávidí je,ale žrát tam a spát a koupat se tam,když příde zfetovanej,na to jsou mu dobří,,,,nemám na něj slov!!!!!!!!....Takhle to trvá i s nima tři roky,,i oni si vše skoro nechali líbit,,respektive to tolerovali kvůli mě,ale já jim řekla mnohokrát,že nemají brát na mě ohled,že je to jejich domov a at si tam dělaj co chtějí a že Patrikovi do toho nic není.Paní Geblerová Patrik je zrůda lidská,,,,bezohlednej,sobeckej,nelidskej,agresivní,lakomej,intrikářskej a podvodnickej ve všech směrech,,,jednu kladnou vlastnost nemá,,,co to je za člověka,,,,takhle se nechovají ani zvířata,,,,,ale zas na druhou na stranu,,,,dokavat já na něj nezačnu mluvit,nebo mu něco nevytknu,tak on sám nezačne a tudíš pak ani není drzej,,,takže to vlastně vždy vyvolám já!!!Jenže žije tu s náma a já mpřeci musím něco říct,když je něco špatně,,,nemůže mu doma vše procházet,když za stejnou věc kárám dceru.,,,aspon si myslím!!!Kyž si šel pro sociální dávky,tak jsem tam s mužem přijela za ním,,,,nečekal to a tudíš musel vysolit penízky,,,,jinak by nepřišel.Ale zbytek stejně projel někde,malému samozřejmě ani dudlíka a Alence na vánoce taky ne,,,o sobě nemluvím vůbec.Sobě něco koupil a za tři hodiny to prodal za poloviční cenu a dal si perníček,,,dnes taky a pěkně jsme se pohádali,,,byl neskutečně drzej a zas po mě plival aže at se na něj nekoukám,že je mu ze mě zle,,,,a já jen chtěla,abychom si hezky promluvili,proč to dělá a stále mi tím i sobě ubližuje.Sahám v paměti až do minulosti a už dávno před drogama byl hajzlík,,sice jinak,ale byl.Občas lhal,podváděl,chodil za školu,,,,a já to vše vždy zařídila a na tenhle styl života si zvykl,anebo lépe řečeno si zvykl na to,že maminka musí vše zařídit a on se nemusí o nic starat.A je to má chyba,,a je!!!!!!,,,Měla jsem ho utáhnout dřív,ted je z něj hyena! Tak mi teda řekněte co dál??????,,,,Ani po dobrým,ani po zlým,,,ani s domluvama,ani se slibama,,,,,nijak.Jen oblbuje!!!!!!!!!!..Je sice možné že ho deptá,když mu řeknu,že je feták,nebo narkoman,ale já mu taky hned řeknu,že kdyby jím nebyl,že bych mu to v životě neříkala,,,že když ustavičně prodává to co si koupí a nechodí domů a je drzej a zlej,,,atd.,..že by stačilo tak málo,jen přijít a já bych pomohla a zapoměla,,,,ale už nevěřím a nikdy nebudu,,,protože Patrik skončí v kriminále a z něj se vrátí ještě horší než je,to mi věřte.Nesplácí co má,,,nedochází na pracák,,,,chodí mu upomínky ze soudů atd.A víte že je mi to už jedno?,,,At ho zavřou,,kdyby dal bůh,,at pozná co je čistá postýlka doma a vše to co má.Akorát mu již neuklízím v pokoji i když jsem velice akurátní na tohle,ale pro něj už ne,,,at si tam uklidí sám.Samozřejmě je tam bordel,na zemi jídlo,popelník,špinavé prádlo,,,,co vám budu povídat.Mám asi ještě při tom všem štěstí v neštěstí,,,mám moc a moc hodného muže,,,denně mi to dává najevo aříká mi,že mě miluje,že mám jeho a Alenku,,,,je to skvělej člověk a já si moc vážím.Alenka už Patrikovi taky lecos řekne:třeba že se chová hrozně k Heleně,,,že je zlej na mámu,,,proč furt fetuje,že vypadá hrozně,že jestli nepřestane,že ho nebude brát za bratra atd.,,,ne že si ho už nebude vážit,tak to řekla.Kupodivu jí Patrik nic moc neřekne,,,je zticha.Cítím na sobě že nejsem v pořádku,,,i psychicky i fyzicky.Mám nemocnou slinivku,žaludeční vředy a štítnou žlázu a přesto když mě uvidíte a nebudete mě znát,tak na mě nepoznáte nic a řeknete,že jsem úplně vyrovnanej člověk,,,mnoho lidí mi to ani nevěří.Dokážu se při tom všem i smát vtipům a sama si dělat srandu a hrát si s dcerou a povídat si s ní pohlavních stycích a co je to vagína atd.Je jí 11 let,ale to už jsem asi psala.Manžela utěšit když příde nervozní z práce a ten absolutně nepozná,že 5 minut před tím jsem měla velikej výstup se synem,,,,,a práci kterou zastanu doma v bytě 1:4,,,,to mi závidí mnoho přítelkyn.Je sice fakt,že máme moc pěkný byt,ale je hrozně veliký a já jsem pečlivý člověk a při tom všem u mě nikdo,nikdy neviděl nepořádek.Dnes jsem se s Patrikem hádala 2 krát,ale byla jsem na větším nákupu s mužem,,,dělala ještě 2 okna,,,věšela záclony,,,,žehlila ještě před chvílí,,,alespon zabíjím ten fádní ,stereotypní život.JO a byla jsem u kámošky na vínečku.A ted asi před hodinkou jsem se dost prudce pohádala s Patrikem,,,ale už zalezl do pokoje.A ted vám píšu,,,,,aspon jsem přestala už brečet.Po novém roce nechám manžela at si s ním promluví,jak to bude dál,,,musím ho trochu více zasvětit do situace a řekal jsm mu,at si dá pozor mluví s ním v klidu,že je agresivní,,,muž říkal,že nechce žádné rvačky a hádky,,,,víte jak si někdy přeju,aby zmizel z povrchu zemského i když vzápětí tuto myšlenku zavrhnu a je mi hanba,že na to jen pomyslím,ale ta představa,že bych žila v klidu a míru je neskutečně krásná,,,já vím,je to jen představa a vím,že bych asi nepřežila kdyby se mu něco stalo,ale v tuhle chvíli kyby existovalo peklo,tak bych ho tam strčila doživotně.Já už nemůžu prostě koukat na tu jeho zfetovanou držku a agresivitu a to,že on absolutně nikoho na světě nelituje a nikdy neprojeví lítost nad ničím,,,jeho vlastní otec byl takovej hajzl.Zlej na mě a na kamarády milijus,,,mlátil mě,zakazovala bil mě celý těhotenství jak Patrik Helenu a asi to má Patrik po něm,,,,ty sklony.Opravdu už nevěřím nic dobré a ted budu ještě víc ve střehu než předtím,,,,,je to velice náročné 24 hodin být ve stresu a čekat co se stane,co příde,,,atd.Ten kdo to nezažívá,nechápe.Víte já mám asi strach,aby Patrik v afektu někomu něco neudělal,,kdybych si byla jista,že by si nikdy nic nedovolil,tak bych si s ním asi poradila líp...jenže já mu nevěřím.To bude zase čteníčka co???,Přeji Vám štastné a veselé vánoce,,,,,hezkého ježíška ,,,teda jestli jste byla hodná,,,,,myslím že ano.A veliký dík za to že nám opravdu poskytujete pomoc i když jen touto cestou,,,vždy netrpělivě čekám až napíšete.Pak se ozvu a díky moc,,,vaše již stálá pisatelka,,Alena. Ps.......jeden váš kolega tay jedné dívce odepisoval na podobný problém,aby přítele nezavrhovala a snažila se mu pomoci,,,já to dělám 3 roky a snažím se a nic.A nemůžete říct,že je to krátká doba,,,,trpělivosti jsem měla mám zatím stále dost a bezvýsledně,,,já si myslím osobně,že těmto lidem není pomoci,,,že musí chtít sami žít plnohodnotný život a pokavad si vyberou tenhle mizerný život na drogách je to jejich vůle a jejich život,,,má matka říkala:jak si kdo ustele,tak si lehne a je to opravdu asi pravda.Mějte se krásně a at vám ježíšek nadělí spoustu krásných dárků.Alena,,,,,i když asi není na vánoční pohodičku a klid na duši.Ahojky Alča.

Odpověděl:
Dobrý večer Aleno, z Vašeho dopisu je opravdu cítit, že jste zoufalá, že je Vám opravdu špatně. Věřím, že musí být vysilující snažit se pořád dokola a přitom vidět, že se toho moc nemění. Vidím také, že jste na Patrika fakt naštvaná, a chápu, že věci, které dělá, Vás rozčilují. Máte pravdu, že mu "musíte něco říct, když je něco špatně, a že mu nemůže doma vše procházet,když za stejnou věc káráte dceru". Myslím si, že to není chyba, spíš právě naopak. Rozumím také tomu, že máte pocity viny, ale také si stojím za tím, co jsem psala minule - chyba není nikdy jen na jedné straně! Musí to být jistě pro Vás o to těžší, že jste podobné věci už zažila s Patrikovým otcem. Rozumím tomu, že si s ním chcete povídat, a podle toho, co píšete, zkoušíte opravdu všechno možné. A nic nefunguje. Napadlo mě, že v tuhle chvíli Vám asi takhle přes internet opravdu nejsem schopná nějak víc pomoct, než tím, že si Vaše dopisy čtu. Věřím Vám, že Vám jejich napsání v tu chvíli pomůže, ale co dál? Zkuste ještě jednou promyslet možnost nějaké osobní konzultace. Pokud nechcete zveřejňovat, odkud jste, což samozřejmě nemusíte, můžete napsat "skrytý dotaz", a ten se na poradně neobjeví. Stačí si pak zapamatovat číslo dotazu, a nikdo jiný k němu nebude mít přístup. Je to ode mě návrh, záleží na Vás. Dávejte ale na sebe pozor. Píšete i o svých nemocech a ten stres, který máte, Vám k tomu všemu rozhodně nepřispěje. Vím, píše se to snadno... Co by Vám pomohlo? Co byste potřebovala, aby se Vám ulevilo? Zkuste nějaký "malý", reálný cíl... (a dejte kdyžtak vědět). Zvládáte toho opravdu hodně. Je nějaká starost, povinnost, s kterou byste se mohla rozdělit s někým dalším? Nenechávejte všechno jen na svých bedrech, taky by to nemusely unést... Držím Vám moc palce s Vaším "lednovým rozhodnutím". A přeju hodně síly Vám i manželovi. Je fajn, že si tuhle povinnost vzal na sebe. Ale nebude to jistě jednoduché. Také Vám přeji šťastné prožití Svátků, alespoň do té míry, jak jen to je možné. Ať jsou klidné, ničím nerušené a nezkažené a plné lásky a porozumění. P.S. Nevím přesně, který dotaz a odpověď mého kolegy myslíte, a mám dojem, že každá situace má přinejmenším několik řešení. Nevím, jak dlouho trval problém té dívky, ale Vaše situace bude jistě pravděpodobně jiná, a tak (bohužel) neexistuje jednoznačný recept: "udělejte tohle a vyjde Vám to takhle...". Navíc návrhy na řešení mohou existovat, ale co nakonec uděláte je na Vás, na Vašem rozhodnutí a Vaší svobodné vůli. Naprosto s Vámi souhlasím, že "tito lidé musí chtít sami žít plnohodnotný život". Ale na druhou stranu, pokud chtějí, pomoci jim učitě je. Kolik trpělivosti do této těžké situace ještě vložíte, záleží na Vás, na Vaší síle a na Vašich reálných možnostech. Mějte se, a ať se Vám aspoň trochu podaří té Vánoční pohodičky a klid na duši...