heroin
Zuzka
Dobry den, mam bratra,ktery bral heroin a ted tvrdi ze uz je cisty. Ale me se to nezda, chova se stale divne a casto je mimo domov i nekolik dni.Koupila jsem testy, ale nevim jestli se to po nekolika dnech objevi.Ma cenu ho testovat treba po ctyrech dnech?(testy jsou na moc) Dekuji za odpoved. Zuzka

Odpověděl: Bára Orlíková
Heroin se da detekovat ze vzorku moci 1 - 2 dny po poslednim uziti. Pokud se bratr vrati po ctyrech dnech domu, je pravdepodobne, ze v prubehu poslednich dni drogu uzival a test bude nejspis pozitivni (pokud ovsem bral opiaty). Ovsem otazkou je, co s vysledkem testu budete delat. Potvrdi vam pouze to, ze bratr v predchozich dvou dnech uzil opiaty. A pokud mate test jen na opiaty a bratr v soucasnosti uziva treba jinou drogu, tak vam test k nicemu nebude. Nevim, zda byl bratr nekde v lecbe nebo se pokousel prestat brat drogy sam. Pokud nebyl v lecbe a tvrdi, ze je cisty, ale jeho chovani je podobne jako predtim a obcas se ztraci na par dni z domova, tak je nanejvyse pravdepodobne, ze drogy uziva. Rozmyslete si, zda test uzit - bratr se muze branit, ze test neni potreba a ztropit scenu, ze mu neverite... test je pouze orientacni a pozitivni vysledek by mel byt jeste potvrzen laboratorne... jake dusledky vyvodite z pripadne pozitivity testu - pujde bratr na leceni? zavrete ho doma? Mozna by nebylo od veci situaci nejprve zkonzultovat s nekym z odborniku osobne, abyste se mohla na vsechny varianty lepe pripravit. Nevim, odkud jste, v jakem vztahu s bratrem jste, jak vypada vase rodinna situace, jak vas bratrovo uzivani drog ohrozuje (kradeze doma, nespolehlivost, nezajem o domacnost, neprispivani ny bydleni...?), jak dlouho bratr drogy uzival a kolik mu je, takze vam nejsem schopna poradit nic moc konkretniho. Pokud chcete zustat u teto internetove komunikace, zkuste mi o vasi a bratrove situaci napsat vic. Nebo muzete zkusit zavolat na poradenskou linku Kontaktniho centra SANANIM tel 283 872 186. Zatim preji hodne stesti.