Kontakt na léčení pro dceru
Jarda
Dobrý den. Potřebovali bychom nějaký kontakt kam se může obrátit naše dcera 22 let- komunita, psycholog atd. Dcera v 17 byla v několika komunitách vypadalo to, že se ze všeho dostala pár let byl klid, loni v září se vdala v prosinci porodila holčičku a teď před 3 týdny nechala holčičku manželovi a zmizela na několik dní pak se objevila byla u nás rodičů od pátku do středy/za Prahou/ ve středu ji vezla manželka/matka/ s dítětem do Prahy/vzala si na to dovolenou/ a po vyšetření dítěte řekla matce, že potřebuje na WC a za chvíly zavolala, že se nevrátí objevila se zase v sobotu v noci u manžela,který byl u své matky doma a v neděli zas odešla, že se zase vrátí bez ohledu na dítě . O holčičku se tak nějak všichni střídáme to bychom celkem zvládli, ale nevím jak dceři pomoct- když s ní o tom mluvím , říká, že půjde k psychologovi, nebo se léčit ,ale nic. Potřeboval bych nějaké kontakty, abychom byli připraveni až bude mít světlou chvilku-jestli bude kam ji odvézt do léčení nebo k psychologovi. Je z Prahy 10. Zatím nic z domova neprodávala jako před lety.

Odpověděl: Bára Orlíková
Chapu, ze jste ve velmi slozite situaci, zvlaste s ohledem na peci o holcicku vasi dcery. Nevim, kde byla dcera pred lety v lecbe, ale jedna varianta je kontaktovat lecebne zarizeni, kde uz byla a domluvit se na opakovane lecbe. Pripadne se muzete obratit na prazske Kontaktni centrum SANANIM (adresa Osadni 2, Praha 7, tel 283 872 186), kde krome jinych sluzeb pro uzivatele drog (a jejich pribuzne a blizke) pomohou i zprostredkovat lecbu a maji aktualni informace o volnych mistech v lecebnach a komunitach. Obavam se, ze pokud se dcera chova vami popisovanym zpusobem, tak ze to jednorazova navsteva psychologa nespravi. Dalsi varianta, ktera me napada je ambulantni lecba v Dennim stacionari - trimesicni program, kdy klient ma cely den program ve stacionari, ale na noc chodi domu - nebyl by prerusen kontakt s dcerou. Take existuje terapeuticka komunita Karlov, kde je mozna lecba klientek - matek spolecne s jejich detmi. Vstupni filtr pro nastup do teto komunity zajistuje prave Denni stacionar, kde maji s praci s klientkami - matkami velke zkusenosti. Nevim, jak dlouho recidiva dcery na drogach trva, zda je to ty tri tydny, kdy popisujete, ze odesla z domova, nebo zda situace trva jiz delsi dobu - podle toho by mel byt zvolen typ lecby. Kontakt na Denni stacionar je Janovskeho 26, Praha 7, tel 220 803 130. Preji hodne stesti a kdyztak napiste, jak situace vypada.