ĎÁBLÍK
MÁM PŘÍTELE, KTERÝ JEDE UŽ TŘI ROKY V PIKU.CHCI MUNĚJAK,JAKKOLIV, POMOCT, ALENETUŠÍM, JAK AKDE HLEDAT POMOC.UŽ SETÝDEN NIKOMU NEOZVAL,MÁMEONĚJ STRACH A JEHO MATKA JEIGNORANTKA, PODLEVYPOVÍDÁNÍ LIDÍ KOLEM. JÁ JI NEZNÁM, ALEPODLETOHO CO SÁM PŘÍTEL ŘÍKALNEMÁ TO S NÍ DOMAJEDNODUCHÉ.NECHCI HO ZTRATIT, OPRAVDU HO MILUJU A UDĚLÁM VŠECHNO ABYCH HO Z TOHO DOSTALA.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že je to pro Vás hodně těžké žít s člověkem závislým na pervitinu, kterému nevíte jak pomoci. Ale pokud se ani Vám neozývá a nemá zájem o žádnou pomoc, bude složité ho do něčeho nutit. Prvním předpokladem je, že s Vámi začne komunikovat a bude sám chtít něco změnit. Pokud to tak bude, není určitě problém vyhledat nějakého odborníka, ke kterému můžete třeba i společně zajít a informovat se o všech možnostech, co dělat, kdyby chtěl přítel abstinovat. Dokud se k tomu ale neodhodlá, můžete zatím dělat něco "jen" pro sebe (což není vůbec málo ani zbytečné). Myslím, že kdybyste si šla s někým o celé situaci popovídat, mohla byste třeba najít i nové způsoby, jak s přítelem jednat a možná ho i motivovat k nějaké změně. Pokud se Vám nechce nikam osobně, je také možné znovu napsat, více podrobností a třeba nějaké konkrétnější otázky. V každém případě bude jakákoli změna nejspíš vyžadovat hodně trpělivosti a vytrvalosti. Zatím tedy hezké svátky a klidně se znovu ozvěte.