ulrika skarsol
Dobry den, myslite ze je mozne ze bude clovek kvuli uzivani drog neplodny?Ja beru 6 let,z toho 1 rok denne, pul roku jsem nemela menstruaci, pak obcas ale nepravidelne,pak jsem zacla brat antikoncepci a mela menstruaci 3 mesice a ted zatim zas nic-po vysazeni antikoncepce. Pritel bere 3 roky z toho taky posl.rok temer denne,bere oxazepam-0,5rano 0,5vecer tzn 10mg denne.(jinak pri sexu funguje dobre:-) A jakou dobu po vysazeni oxazepamu by mel mit negativni mocove testy? Dekuji za odpoved..

Odpověděl: Bára Orlíková
Konzultovala jsem Vas dotaz s MUDr. Tomasem Binderem z FN MOtol, ktery mi k Vasemu dotazu napsal toto: "Snížená plodnost při závislosti souvisí s těžkými poruchami menstruačního cyklu a tím i ovulace. Je to způsobeno vlivem drogy samotné, ale často i úbytkem tělesné hmotnosti. Jedná se o přechodný stav a neplodnost samozřejmě není absolutní. Čas od času dojde k ovulaci a žena otěhotní, bohužel to žena zjistí vzhledem k předchozí amenorhoe pozdě. Opětný nástup ovulace a menstruace je závislý na dávce drogy a tělesné hmotnosti (hlavně podílu tukové tkáně).U závažné závislosti jakou popisuje tazatelka nelze odhadnout kdy by se opět ovulace a tedy její plodnost mohla objevit.Bývá to naprosto nahodile.Obecně pozdní záchyt těhotenství je prakticky u závislých žen pravidlem." Vzhledem k riziku nezadouciho otehotneni, jak je vyse uvedeno, bych na neplodnost zpusobenou drogou nespolehala a pouzivala nejake antikoncepcni metody. Navic tohle jiste neni jediny problem, ktery uzivani drog za takovou dobu brani zpusobuje. Byt vami bych zacinala uvazovat o tom, zda s tim branim drog po sesti letech nezacit neco delat. Ohledne dotazu tykajiciho se vaseho pritele - benzodiazepiny se daji detekovat az sest tydnu po poslednim uziti, zavisi to na typu leku, jak je to konkretne u oxazepamu bych vam musela dozjistit. Jinak uplne nevim, zda pritel bere nelegalni drogy a k tomu jeste Oxazepam nebo bere pouze Oxazepam a kvuli cemu vlastne informaci o tom, jak dlouho se da uzivani Oxazepamu zjistit z testu, potrebuje. Kdyz byste se chtela neco dozeptat, tak zas napiste.