bratr
Jack
Dekuji vam za radu, opravdu, ale vse, o cem pisete, uz se zkouselo.Problem je v tom, ze moje mama proste neudela to, ze mu nevypere nebo neuvari a podobne. Kdyz pijde domu sjetej,ulozi ho aby se z toho vyspal, a ceka az bude v pohode, aby si s nim mohla promluvit, jenze, jenze... Jak bych to jen popsala: s nim se proste normalne mluvit neda. On je preci v pohode a nepotrebuje pomoc. Naprosto mu vyhovuje jeho dosavadni Zivot , nedostatek penez a podobne a aby taky ne, kdyz mu vzdycky nekdo da najist a ulozi ho do postele, protoze jak rika mama,NENECHAM HO PRECE HLADOVET. je to vecny kolotoc. Myslim, ze tahle situace je tak vazna, ze se bojim, ze s tim proste nic neudelame.Mam obdobi, kdy je mi to vsechno moc lito a snazim se mu nejak pomoci, ale cim dal tim vic zjistuji, ze kdyz neexistuje pomoc "proti jehi vuli" jakoze ta opravdu neexistuje, neda se proste nic jineho delat, protoze mama svou laskou bojkotuje vsechny pokusy o cokoliv. no a pak mam zase obdobi kdy si reknu, vzdyt se snazim, ale on o to fakt nestoji,tak si myju ruce. nevi jestli mi rozumite a opravdu moc dekuji za vase rady ale kdyz to reknu jednoduse(doufam, ze vas neurazim,to fakt nechci) Nestaci to. On je psychicky uplne jinde,to znamena ze je mu uplne jedno jestli mu ta mama da najist jako vzdy nebo ne, protoze kdyz ne, tak druhy den pujde a nekde si neco ukradne. DROGY JSOU FAKT SVINSTVO protoze kdyz vidim co jim muj malej braska dovolil aby s nim udelali je mi moc uzko.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, rozhodně s Vámi souhlasím, že nastane občas okamžik, kdy už se prostě nedá nic dělat, nebo za tak velkého vypětí, že to možná nestojí za to. Myslím taky, že to co Vy nazýváte "mytím si rukou" není až tak negativní - prostě jste zkusila všechno možné a jak se říká "komu není rady, tomu není pomoci". A to platí jak pro bratra, tak pro rodiče. jestli má maminka pocit, že se o bratra i po tom všem co jí provádí musí starat jako o miminko, těžko s tím hnout. Nesouhlasím ale v jedné jediné věci - kdyby o svůj komfort přišel, věřte, že by mu to nebylo jedno. Možná první den, ale po týdnu už ne. Nezdá se to, ale je to opravdu změna jestli Vás někdo uloží s večeří do postele nebo nechá starat se o sebe sama. Ale jestli jsou v současné situaci vlastně všichni spokojeni, tak s tím asi nic nenaděláme. Škoda, snad se to brzy změní, a samozřejmě se pak kdykoli zase ozvěte, ale v téhle situaci Vám asi nemůžu nic víc nabídnout. Takže zatím hodně trpělivosti a síly :) Mějte se hezky, Jana Justinová