nevieme ako dalej.....
casy28
Dobrý deň..Som v úzkych a aj s rodičmi nevieme ako ďalej..Boli sme úplne v pohode fungujúca rodina s normálnymi problémami, až kým sme mesiac dozadu nezistili, že brat je závislý na pervitíne..vedeli sme už dlhšie, že s ním niečo nie je v poriadku, ale strkali sme hlavu do piesku.Až sa našla jedna kamarátka, ktorá prišla za mnou do práce a všetko mi povedala...Keď sme si to potom všetko poskladali, bolo to to jasné.brata vyhodili z práce, je doma. Cez týždeň stále spí, v paiatok odíde z domu a vráti sa v nedeľu doobeda totálne sfetovaný..veľmi dobre zarábal, a teraz už nemá ani korunu. Od kamarátov si požičiava peniaze..naši sa s ním snažili norálne porozprávať, ale nemá to význam. Je agresívny a podľa neho potrebujeme pomoc my, nie on.zabezpečila som test na zistenie drogy z moču, ale samozrejme si ho odmietol urobiť s tým, že on nikomu nič nepotrebuje dokazovať. Mali sme taký pekný vzťah, pomáhali sme si..teraz ma nenávidí..Viem, že z neho hovoria drogy..Že všetko čo povedal, tak nemyslel...Prosím Vás, poraĎte ako ho dostať na liečenie..Býva s rodičmi, má 26 rokov, ja bývam sama´a mám 28 rokov.Moc Vám ďakujem.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, mít v nejbližším okolí někoho kdo užívá drogy a zabředává do stále větších problémů není vůbec jednoduché... Přihlížet tomu všemu... Strašně rád bych Vám dal nějaký zaručený recept jak vše "spravit". On ale není. Rozhodnout se musí pouze Váš bratr a pokud nebude chtít, není síly která by jej změnila. Určitě ale můžete hodně napomoci - tím, že mu rodiče vymezí jasné hranice fungování ve společné domácnosti, tím, že ho nezavrhnete (vadí Vám přeci braní a ne on samotný...), dáte mu najevo zájem, důvěru... PS - samotné testování není úplně nejšťastnější metoda. Měla by být až na posledním místě. Je to ale na dlouhé vyprávění a rozhodně by to bylo lepší naživo. Nechcete napsat odkud jste? Odkázal bych Vás na odborníky ve Vašem okolí. Čeká Vás dost dlouhá a ne úplně jednoduchá cesta. Držte se. Hezký den