interupce
Míša
Dobrý den. Chtěla jsem se zeptat, jestli je možné dostat nějakou slevu na interupci,když už třetí rok si pichám pervitin a mít dítě je tím pádem nemožné. Zjistila jsem z testu,že jsem těhotná ale na interupci zatím nemám peníze.Bojím se,že pak bude na všechno pozdě.Můžete mi prosím poradit? Moc děkuji Míša

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevim, odkud jste, takze vam nemohu doporucit zadne konkretni zarizeni. Na zaklade konzultace s lekarkou z gynekologicke ambulance VFN v Praze bych volila postup tento - pokud budete chtit tehotenstvi prerusit ze zdravotnich duvodu (uzivani drog), tak musite nejprve kontaktovat sveho gynekologa (coz byste ostatne musela tak jako tak), ktery vas vysetri a posoudi vas zdravotni stav, popripade vas odesle jeste k psychiatrovi, ktery posoudi otazku vaseho psychickeho stavu v souvislosti s vasi drogovou zavislosti - a na zaklade toho by vam mohli povolit provedeni interrupce ze zdravotnich se snizenou nebo zadnou platbou za zakrok. Ovsem je to na posouzeni lekare - ne vzdy je uzivani drog duvodem k tomu, abyste mohla podstoupit interrupci ze zdravotnich duvodu a bezplatne. Doporucila bych vam kontaktovat gynekologa neprodlene. Predpokladam, ze jste k preruseni tehtoenstvi rozhodnuta - ovsem pokud byste prece jen zvazovala variantu, ze si dite ponechate, dalo by se take resit - ale znamenalo by to, ze byste musela zmenit vas zivotni styl, protoze pokud byste uzivala drogy v prubehu tehotenstvi dal, tak hrozi jednak poskozeni plodu a jednak by pravdepodobne doslo k tomu, ze by vam dite po porodu odebrali z vasi pece, pokud byste se nesla lecit. Ale v CR existuje i moznost lecby pro zavisle klientky, ktere jsou tehotne a maminky, ktere mohou byt v lecbe spolu se svymi detmi. To jen abyste mela pro sve rozhodovani vsechny informace. Pokud jste z Prahy, mohla bych vam doporucit specializovane gynekologicke oddeleni v nemocnici Motol, kde resi i problematiku pacientek - uzivatelek drog, kde by vam jiste ve vasi slozite situaci poradili co a jak, tel na MUDr. Bindera, ktery se tomuto venuje, je 224 434 268.