Marihuana
Marcela
Navazuji na dotaz č. 718902. Děkuji za rychlou odpověď, ale moc mne neuklidnila. Ptala jste se jak jsem přišla na to, že syn kouří častěji. Už se přiznal, máme opravdu dobrý vztah, neumí mi lhát, všechno na něm poznám. Tak, jak jsem již uvedla, nikdy jsem ho neviděla v nějakém divném stavu, ale potom to poznám. Je to i několikrát za týden. O té škole a koníčcích je všechno stále v pořádku. Jen mi připadá, že už není tak veselý jako dřív, moc se marihuanou zabývá ( jak se pěstuje, stále něco o ní hledá), poznám to co si doma pro pěstování vyrábí, používám stejný internet, vím na jakých stránkách hledá. Je moc hodný, stále slibuje, že to nebude dělat, ale dělá. Snaží se doma víc pomáhat, maká víc ve škole. Nechci ho trápit , jen si myslím, že je na to ještě příliš mladý, jeho tělo ještě není hotové. Navíc má od malička astma, nyní je bez medikace asi rok, do té doby bral několik léků, prý je mu dobře díky marihuaně. Sám se někdy směje tomu jaké argumenty uvádí. Myslím že jsem dost informovaná, stále se tím zabývám, mám stánice ze základní psychologie (osobnost, sociální psychologie, apod.), zkoušku na VŠ z deviantního chování, ale o to mi to připadá horší. Jednou měl i takovou "depku" brečel celé odpoledne. Vím, že to může souviset s pubertou, nejsem ještě tak stará, mám v paměti svoji. Vím, že mne nemůžete ubezpečit, že nebude pokračovat v něčem jiném, což je moje největší noční můra, ale už to, že to píšu mi pomáhá. Ptala jsem se na důvod, prý si nemám dělat starosti žádný vážný (rozumějte : že ho nemá nikdo rád, že mu nikdo nerozumí atp.) nemá. Snažil se mi to vysvětlit, ale můj strach o něj je asi větší než mé pochopení. Nic mu, ale nezakazuju, pokud naše obvyklé dohody platí, je vše v pořádku. Mám s ním někam zajít, nebo si toho nemám všímat a čekat, že to přejde? Děkuji předem za odpověď. Marcela

Odpověděl:
Dobrý den Marcelo, píšete, že Vám pomáhá i jen to, že sem napíšete. Samozřejmě jsem ráda, že Vám alespoň takhle můžeme pomoct. Je něco, co bych Vám ještě mohla nabídnout dalšího? Rozumím Vám, že máte o syna starost, že se Vám moc nelíbí, že se tolik zabývá konopím. Máte také pravdu, že čím mladší člověk, tím hůř pro něj. Ale tohle on všechno zřejmě ví (píšete, že se sám směje svým argumentům). Je dobře, že jste informovaná, že Vás asi nemůže jen tak něčím zaskočit. Také se na celou záležitost můžete dívat právě z pozice svého vzdělání, a to Vám dává "výhodu". Ptáte se, jestli s ním máte někam zajít, nebo si toho nevšímat a čekat, že to přejde. Bohužel Vám nemůžu dát jasný recept: udělejte to a to, a bude všechno v pořádku. Ale napadá mě, jestli se o tom nemůžete pobavit s ním? Co by to pro něj znamenalo, kdybyste někam šli? Jak by se cítil? Co by to mělo přinést - nejen pro něj, ale i pro Vás? Byla byste pak klidnější? Co by se mělo na tom setkání odehrát, aby Vás to uklidnilo? A na druhou stranu - je pro Vás přijatelné čekat, až to přejde? Co do té doby? Je to spousta otázek, já vím, ale k tomu, abyste se rozhodla, jestli někam jít nebo ne, je asi potřeba, abyste si na ně našla odpovědi. Pokud byste je chtěla nějak konzultovat, určitě klidně znova napište. Nebo Vám můžu dát i kontakt na nějaký osobní rozhovor (stačí napsat, z jakého jste města). Nebo náš telefon 283 872 186. Tak se držte... Hezký den.