Pervitin a tráva
sybyla
Pěkný den přeji p.Geblerová,,,vím,že jste mi ještě nemohla odpovědět,ale doufá,.že nevadí když píšu zas co je nového.Dnes přišel Patrik po 4 dnech domů,,,,,byla jsem úplně v klidu a řekla mu co se vše po novém roce změní,že nechci ted před vánoci dělat zle ani sobě,ani jemu a že mu dávám čas do konce roku na rozmyšlenou.Bud přestane,anebo nadobro ztratí mojí podporu i rodinu,jelikož ho odhlásím z trvalého bydliště a bude se muset starat sám,,,manžel říkal,že mu to řekne i on po novém roce jak to teda budem řešit,když nepřestane s drogama a s nepřispíváním.Plně souhlasím,jelikož se to týká i manžela,který se vlastně finančně stará o rodinu,,,,říkal,že si to vyjasní po dobrém,nechce žádné konflikty.Vidí,že se nic neděje k lepšímu a že mě to psychicky dost ubíjí.A jemu to asi taky není lhostejné,co je s Patrikem i když spolu nemluví.Dnes jsem mu jen v klidu řekla všechny nevýhody které ho čekají když nepřestane,ale i výhody a klady kdyby přeci jen přestal,,,,že bude moci žít normální život,bez nervů a depresí a drog,,,,bez hádek s mámou a nadávek a ponižování atd.Jen že musí chtít sám,že nemá absolutně zapotřebí a důvod to dělat,,,,řekl jen,že za to můžu já,že jsem mu vsugerovala,že je feták a že už tomu přivykl a chová se tak.Já mu řekla,že bych mu v životě neřekla,že je narkoman,nebo feták kdyby jím nebyl,,,,že si to musí uvědomit.Je to opravdu jak na kolotoči,jen jsem zvědavá jak dlouho to vydržím já.Byla jsem se v pátek bavit na tý travesti šou,,,bylo to pěkné,já se odreagovala a byla v pohodě.Muž pro mě k ránu přijel,,byla jsem v náladičce.Doma mi pomohl z oblečení,uspal mě doslova a ráno mi navařil zelnačku a kafíčko a ještě mě litoval,že mi je asi zle.Půjdu se dnes podívat k té Heleně jaká je tam situace a jestli tam patrik nebyl a něco se tam nepřihodilo,,,,i když po pravdě mi lezou na nervy,,,,mají dost blbé řeči i na syna i narážky a kdyby tam nebyl malej asi bych tam nešla.To je asi vše,,,jdu dopéct cukroví,,,manžel šel s dcerou na procházku do lesa a Patrik spí.Je fakt že Patrik doma nekrade,že je natolik asi slušnej,že nic neveme,,,jen sobě zas prodal i ten zbytek co měl. JO ještě jsem mu řekla,že mu dám na stranu jeho nádobí na jídlo,že se bojíme abychom něco nechytli když si píchá a courá se tak dlouho venku,,,,,že bude jíst zvlášt z nádobí,ne společně z náma.Dost divně se podíval, nedá se nic dělat,,,at se stydí za to,že se ho člověk štítí,,,vlastně jeho ne,ale že mám strach,aby náhodou,,,,,nebyl asi 3 roky u doktora.Zatím vše,,,krásný zbytek dne a přejij en vše dobré lidem jako jste vy i všem v této poradně,,,ani si neumíte představit,jak vás člověk v téhlé situaci potřebuje i když tak neformálně jen na papíře,ale je to pomoc,,,věřte mi,,,,díky Vám všem,,,,,Alena.

Odpověděl:
Zdravím Vás Aleno, pokud jste se s manželem shodli na tom a Patrikovi sdělili, že má šanci do Nového Roku, pak Vám budu moc držet palce, abyste to všichni zvládli. V nejlepším případě, aby Vám Patrik dokázal, že chce přestat a že to zvládne (nebo že požádá někoho o pomoc). V tom horším případě, že nezůstane u "výhružky", ale že to zvládnete důsledně dodržet. Vím, že musí být hodně nepříjemné, když Vás takhle syn, o kterého máte starost, osočí a snaží se na Vás svalit vinu, za to, co dělá. Z Vašich dopisů mám ale pocit, že se na celou věc dokážete dívat tak nějak střízlivě, že si uvědomujete, kde jste třeba udělala chybu, ale na druhou stranu že je Váš syn člověk schopný rozhodování (i když má teď třeba vlivem drogy tuhle schopnost sníženou) a zodpovědný sám za sebe. Je dobře, že jste si vyrazila s kamarádkami a přišla trochu na jiné myšlenky. Teď, speciálně před Vánocemi je fajn si najít chvíli pro sebe. Tak ať se Vám to daří a držte se... P.S. Ještě k tomu oddělenému nádobí - pravděpodobnost nějaké nákazy je poměrně nízká. Přesto chápu Vaše obavy, nicméně mě napadla jedna alternativa, a to testy. Ty by mu mohl udělat např. jeho obvodní lékař nebo v nějakém K-centru. Dejte vědět, co a jak.