léčba
ejulka
Dobry den, existuji v CR nebo v Evrope lecebne programy, kam clovek odjede treba na rok? Myslim ruzne farmy, lode apod. O necem jsem cetla, ale na i-netu to nikde nemohu najit. Mohou byt i placene a drahe. Moc dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
V CR existuje asi patnact terapeutickych komunit, ktere nabizi dlouhodobou lecbu (kolem 12 mesicu) - skupina klientu zije spolecne v objektu komunity, coz byva velmi casto statek ci "farma", kde jednak probiha skupinova psychoterapie a dalsi terapeuticke aktivity, jednak pracovni terapie a spolecne starani se o beh "farmy". Ovsem za prisnych pravidel, ktere zahrnuji denni rezim, ukoly, ktere klient musi splnit v prubehu jednotlivych fazi lecby, duslednou abstinenci od drog a alkoholu v prubehu lecby apod. Vice info o tomto typu lecby najdete pod rubrikou Pomoc a lecba / Lecebne programy na teto strance. V zahranici samozrejme podobne modely existuji taky (a existovaly daleko drive nez v CR, kde je tento typ lecby obvykly az od zacatku devadesatych let). Nektere komunity se plati, nektere poskytuji peci klientum zdarma, s tim, ez se treba nejakou malou castkou podili na provozu komunity, kdyz jsou v posledni fazi lecby a maji moznost si vydelat nejake penize. Kdyz byste k tomu chtela vedet, cokoli dalsiho, piste. BTW Proc vlastne ty informace potrebujete?