Drogy a početí dítěte
M
Dobrý den,počal jsem druhé dítě se svou manželkou,bohužel nedopatřením a v době začínajícího experimentování s drogami.Tvrdými drogami.Marihuanu a hašiš kouřím takřka denně asi dva roky a asi dva měsíce před početím jsem začal užívat kokain a pervitin.Kokainu jsem spotřeboval asi 5g za měsíc a pervitinu asi 1g.Manželka však ví pouze o lehkých drogách,a rád bych aby to tak i zůstalo.Otázka zní:bude to mít vliv na dítě ? Mohou se vyskytnout nějaké komplikace ? Mám manželku tlačit k interupci ? Jinak jsme oba zdraví,naše první dítě také,sociální postavení je v pohodě.Manželka užívá marihuanu pouze příležitostně cca 1x do měsíce.Po zjištění těhotenství pochopitelně abstinuje úplně.Prosím poraďte,čas kvapí a musíme se rozhodnout,i když těhotenství trvá max tři týdny.Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Vase uzivani drog by nemelo mit vliv na zdravi nenarozeneho ditete. Jina situace by byla, pokud by vami uvedene drogy uzivala manzelka - ale pisete, ze abstinuje. Jen na okraj - je dulezite, zda abstinuje i od alkoholu - ten by mohl mit potencialne vice negativni vliv nez obcasne koureni marihuany (i kdyz i to je pochopitelne rizikove). Pokud si manzelka chce dite ponechat, tak je to na jejim uvazeni a neni duvod, abyste ji tlacil k preruseni tehotenstvi - dite neni nijak ohrozeno. Jen me napada, ze mit jedno dite, porizovat si dalsi a zaroven zit zivotnim stylem, jaky uvadite a uzivat drogy jako je pervitin a kokain asi neni uplne nejrozumnejsi napad. Docela bych vam doporucila, abyste vynechal prinejmensim ty "tvrde" drogy, protoze se vam muze stat, ze se rozjedete. Mit tatinka, ktery je zavisly na drogach, asi vase deti neoceni. A predpokladam, ze manzelka take ne, kdyz o vasich experimentech v soucasnosti ani nevi. Takze pokud chcete, aby vase deti byly zdrave a vase uzivani drog na ne nemelo nejaky negativni vliv, tak drogy neberte. Bez drog se funkcni rodina udrzuje lip. Zatim preji hodne stesti.