Pro pana Minaříka
Dobrý den. Píši ohledně vzniku těch amfetaminů ;) To jak jsem Vám psal, že vznikli na stimulaci adrenalinu, tak to jsem se dočetl v knize "Tabletky štěstí. Extáze, Prozac-Navrat psychofarmak?" Je to na straně 59. Je tam o tom tak stránečka. Vymyslela americká firma, takže jak jste psal, že pervitin vymyslel japonec, tak metamfetamin asi vznikl v rukou někoho jiného než amfetamin. No. ;) Ještě jsem se prosím Vás chtěl zepatat na dvě věci. Slyšel jsem, že v ČR se vyrábí pervitin z velké části z pseudoefedrinu. Alespoň v okolí mě známém. Hodně lidí ho tady užívá. Ale všude čtu, že pervitin se vyrábí s efedrinu, tudíž mě napadá, je alespoň teoreticky možné, že by lidé v mém okolí opravdu mohli užívat pervitin, nebo zákonitě pervitin užívat nemohou, prorotože vstupní látka je jiná? A chtěl bych se zeptat ještě na jednu věc. Zhruba před týdnem jsem měl pervitin, od té doby jsem měl křeče v břiše, dnes v noci křeče v ruce. Myslíte ta bolest ruky s tím může souvistet i po týdením odstupu po dávce? Tak jo, předem děkuju za odpověď a pokud se dozvím něco více ohledně vzniku metamfetaminu, budu na Vás určitě myslet. Dík a mějte se hezky. Filip

Odpověděl: Jakub Minařík
Díky.Ta informace o tom původu je taková letmá, kolegyně hledala něco pro svou diplomovou práci a psali to v nějakém textu na erowidu (www.erowid.org). Tak jsme si říkali, že přepracujeme společně text, který máme na webu, tož se možná za čas dočkáte přesnějších informací. :-) A to že to má patentována US firma ještě neznamená, že to nevymyslel japonec. :-) S tím pseudoefedrinem - pokud je k výrobě užit pseudoefedrin, tak by měl vzniknout prakticky stejný produkt, který je směsí pravo a levotočivých molekul metamfetaminu. Účinný by měl být stejně (to alespoň tvrdí toxikologové, se kterými jsem to konzultoval). Ta bolest ruky by mohla souviset s užitím pervitinu. Mohla by být projevem změněné nervosvalové dráždivosti, kterou pervitin vyvolal. Zkuste si nasadit vitamin B1, Magne B6, ev. dalsí minerály (Selen, Calcium) doporučuji monokompozitní preparáty, ty multivitaminy se vším v téhle indikaci moc nefungujou. Jo a nebo - pokud berete injekčně, tak to může souviset s nějakou komplikací. :-) P.s. Buďte s tím braním opatrný, protože pokud se vám to vymkne, tak budete mít problémy. Možná i takové, že ani do poradny nebudete schopen napsat. :-) Tak opatrně. No, jinak hezké svátky.