Vznik Pika
Dobrý den. Chtěl jsem se prosím Vás zeptat, kdy a za jakým účelem byl vyvinut pervitin? Četl jsem, že amfetaminy byly objeveny za účelem léčby astmatu, když bylo zjištěno že adrenalin pomáhá a tak vyvinuly látku, která by byla produkci stimulovat. Byl metamfetamin vyroben až přímo pro vojenské účely, nebo se poté pro to jen zneužil? Díky moc. Filip

Odpověděl: Jakub Minařík
Metamfetamin byl syntetizován někdy na konci předminulého století japonským vědcem, jehož jméno jsem bohužel zapoměl. To, že to bylo na léčbu astmatu je klidně možné, já o motivech zkoumání toho bohužel moc nevím a myslím, že je to někdy v hloubi firemních archivů. :-) Jestli vojáci byli přímo objednatelé syntézy a nebo se k tomu nachomejtli až sekundárně netuším, myslím, že pravděpodobné jsou obě hypotezy. Spíše bych tipoval to, že to byl objev farmaceutický - ve smyslu, že někdo hledal lék jiný, než vojenský. To odhaduju vzhledem k době vzniku, ale jsou to jen moje fantazie. Možná, když propátráte net, najdete odpověď. Kdyby jo, tak mi pošlete odkaz. :-)