Alkohol v raném dětství
Kostka
Dobrý den, prosím o radu,zda je prokázáno, že existuje souvislost mezi ochutnáváním alkoholu ve velmi raném dětství (okolo 1 roku) a alkoholizmem v dospělosti. Uskutečnil se o tomto jevu nějaký průzkum? Děkuji za odpoveď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevim o tom, ze by se delal nejaky vyzkum na toto tema. Urcite probehly vyzkumy, ktere se tykaly toho, zda je souvislost mezi uzivanim alkoholu, tabaku a jinych latek v detstvi a naslednym rozvojem v zavislosti na alkoholu nebo drogach v dospelosti - ale pochybuji, ze by se nekdo zabyval ochutnavanim alkoholu v 1 roce zivota a rozvojem zavislosti v dospelosti, vyse uvedene vyzkumy se spis tykaly zkusenosti skolnich deti s navykovymi latkami a toho, jaky ma treba casne uzivani tabaku a alkoholu vliv na pripadny rozvoj zavislosti na tvrdych drogach - a prokazalo se, ze pokud se cim dite drive zacne pit alkohol a uzivat tabak, tim je vyssi pravdepodobnost, ze uzije i nelegalni drogy a je vyssi pravdepodobnost rozvoje zavislosti. Ovsem na vasi otazku nemam jednozacnou odpoved - pokud se jedna o jednorazovou zkusenost s alkoholem v ranem detstvi, tak pochybuji, ze by to melo vliv na rozvoj zavislosti na alkoholu... uplne nevim, jaky jev mate tim ochutnavanim alkoholu na mysli a proc se na to vlastne ptate?