Nazor odbornika.
Mathes
hm. Ani nevim jak to napsat. Je mi 22,5 Zacalo to v 6/2002. To jsem se vratil z vojny. V ty dobe muj "kamarad, kteryho jsem znal od malicka a nedal na nej dopustit", uz mel po( je dulezity vedet, ze ma pouze zakladni vzdelani a je doslova ujetej na techno). A tak nejak jsme spolu zacali "hulit".Oba jsme meli po vojne tak jsme byli "mistri sveta". To bylo v OK. Samozrejme v mezich. Vim, jak to dneska chodi..... No ale dal. Zase jsme zacali chodit na technoakce. Klasika. 2 nebo 3 xtc 1x za 2 mesice. To slo. Vlastne to bylo super. No a tak to slo asi trictvrte roku. Meli jsme svyho dealera. On nas mel rad, protoze jsme kolikrat nesterili a vsichni byli spokojeni. Ale. Jednou na akci nam oznamil, ze s tim pro nas kraj konci a ze se stehuje. Tak nas napadlo, ze bysme to mohli prevzit. Kdyz jsme mu to navrhli, tak nic nerikal. Ze uvidi. Vzal si cislo. Za 2 mesice se ozval a my to vzali. Slo jen o xtc. Mel dobry zbozi a toho tu bylo malo. Ale jako vsude tu funguje mafie, takze my 2 ucha jsme radsi neriskovali a brali jen malo. Max za 10000. A nastalo super obdobi. Jak jinak. Party, akce. Zadnej velkej zisk, ale stacilo to. Na zaplaceni pro nas + vylety na akce a na nakup. Takhle to vydrzelo bohuzel jenom 3 mesice. Pak kamos ""pricuchnul"" k perniku. A bohuzel se stalo, ze mu zachutnal vic, nez xtc. Co dal? Ja byl vul a taky jsem "" pricuchnul"". No a behem mesice sli xtc stranou a zacalo to s pernikem. Meli jsme toho u sebe vzdycky kolem 15-25 g. Nic mega, ale vic nez maly mnozstvi to je... No a klasika. Sranda, akce, jizdy. Vcetne celonocnich vejletu po republice v aute. Speky, peri.To bylo fajn. Ale taky jsem byl na bytech, kde si tu sracku 16ti leti kluci slehali do zil. No hnus.Jeste jsem mu podaval snuru od lampicky na zaskrceni.Nebo klasicky nelegalni systemy. Tech se tu kolem nas konalo(a asi jeste kona) dost. No co dodat. Ted je mi z toho na nic. (ja mam zily absolutne cisty. Pichnout si to, na to nastesti nemam). Takhle to slo ale hrozne kratce. Asi jen 4 mesice. Pak to u me nabralo obrat. Zacala me prepadat toxicka psychoza(lepsi vyraz, nez stihy):). Jo, uzasny. Slo to se mnou uplne z kopce. I jsem se snazil s tim prestat. Ale vzdycky prisel a jedeeem. A znova. Jezis, me se to ale tezko pise. To byly hrozny stavy. No, podle me to vsechno pramenilo z toho, ze jsem byl vzdycky hrozne pohodovej a v klidu. Celou stredni skolu (gympl), jsem patril k tomu zdravymu jadru tridy. Oziracky a parby s kamosema a holkama. Na to jsem byl zvyklej. I po stredni skole i pres vojnu. Ale to vsechno zacalo s pernikem odchazet a spolu s tim odchazela i moje psychika. Muj v ty dobe uz jen ""kamos"" to mozna jen ocenil. On mel s holkama problemy a jakakoliv pozornost opacnyho pohlavi ho tesila. Coz s dealovanim p bylo na miste... A ja? Naprosto na dne. Fakt ze jo. O silvestru 03/04 ani radsi nepisu. Zacal jsem si uvedomovat ze je to hodne v pr... A ze jestli se neseberu, tak prijdu o posledni opravdovy kamarady a mozna i o rodinu. Ale porad jsem mel slabou vuli, kdyz ke mne prisel a mel u sebe pytel p. Poradna lajna-jizda-prestreleni-stihy.... Vlastne to byla asi moje spasa, ze jsme toho meli vzdycky dost a davali jsme si konsky cary.... Myslim, ze to me nakonec odrovnalo. Ale jeho ne, takze to bude asi i ve mne:):):) Psal se unor 04. To jsem mu pujcil penize. Na nakup... A najdenou nebyl k zastizeni. A to se mnou hnulo. Vedel jsem, ze podelava jiny, ale ze by podelal i mne, to uz bylo silny kafe. Jeli jsme v tom spolu od zacatku. Ale asi to bylo jedine dobre. Vzal jsem si to jako zaminku s nim uplne skoncovat. Prachy neprachy. A bylo. Uz 9 mesicu jsem ho nevidel. Asi 2 mesice jsem mel docela divoky sny. Sem tam. Ale to preslo. Zase mam svoje opravdovy kamose ze stredni. Hrozne mi pomohli, ze me nezavrhli. Ani bych se jim nedivil. Taky doma je to ok. No a i holku mam:) A zacal jsem studovat vysokou v Plzni. Tak snad to pujde. A co jsem slysel o nem?? Prej ma postavu modelky... Jeho kulatej oblicej zmizel nekde v ryhach licnich kosti atd...Snad jen, ze k nemu chodi vymahaci s baseballkama. Jsme jen 17000 mesto, a tak je tu vsechno "slyset". A proc jsem to napsal? Zajimalo by me, jestli to opravdu uz nikdy nebude jako driv. Vsude se pise, ze ne. Zatim vim, ze to plati. Clovek v urcitych momentech vzpomina(pochopitelne jen na ty dobry stavy a akce(spatny, coz je mozna skoda, uz ted nehrajou roli)). Ale postupne to ztraci na intenzite. Nikdy clovek nezapomene uplne, ale jak moc dokazou vzpominky na tyhle zkusenosti vyblednout?? To je to, co me zajima... Vim ze neexistuje prima odpoved. Jen me zajima nazor cloveka, co se zabyva touto problematikou. Diky. M.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, nejsem si úplně jistý, jestli správně chápu Váš dotaz, ale zkusím to... Extáze a později pervitin se na určitý čas staly součástí Vašeho života (nejen samotné drogy ale celkový životní styl - akce, dealování.....) a určitě Vám něco dávaly (myslím tím že uspokojavaly Vaše potřeby - o některých víte, jiné si možná neuvědomujete). Ty potřeby máte stále a pokud nejsou uspokojeny jinak, objevují se vzpomínky, sny na starý známý způsob - xtc, pervitin. Nejsou to ty Vaše "určité" momenty? Pokud se naučíte zvládat tyto momenty jinak, vzpomínky postupně vyblednou až téměř vymizí. Pokud to ale nepůjde a Váš život bude neustálý boj s chutěmi, doporučuji zkontaktovat nějakého odborníka, dát s ním pár podobně otevřených zpovědí a společně najdete cestu jak z toho ven. Snad to stačí. Hezký den