Jsem závislá?
Agnes
Dobrý den,začátkem září jsem začaa brát pervitin,od té doby,jsem měla dávku skoro každý den a takhle to bylo až do poloviny listopadu,stejného roku.Moje matka to zjistila a teď si mě přísně hlídá.Jenže já mám na to hroznou chut' a mám často divné stavy,jakonapř.,že mi je špatně,jsem nervozní a nepříjemná,nebo naopak nemůžu komunikovat s okolím apod.Jsou to abstinenční příznaky? Děkuji Agnes.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že závislost mohla být po 2,5 měsících užívání někde v počátcích. Ale kdybyste tímhle tempem pokračovala, myslím, že by to bylo otázkou ještě několika měsíců. Ohledně abtinenčního syndromu. Neberete už skoro měsíc. To je dost dlouhá doba, aby hlavní příznaky odezněli. Hlavní část absťáku trvá jen pár dní. Po týdnu, 10 dnech už přetrvávají jen malé obtíže, obyčejně problémy se spánkem, poruchy soustředění, ... které se po čase také upravují. Hlavním příznakem odvykacího stavu po pervitinu bývá únava a podrážděnost - oboje souvisí s vyčerpáním organismu, protože pervitin umožní využití rezerv až na jejich samotné dno. Chutě a ty ostatní věci na které si stěžujete jsou asi příznaky počínající závislosti, časem odezní. Pokud si pervitin znova dáte, vrátí se chutě, ... zpět a mnohem silněji. Nevím co si dál plánujete, ale skoro bych vám doporučil, kdybyste nějaký čas abstinovala. Pomůže vám ujasnit si, jak to vlastně chcete dál. No, každopádně přeju, ať vás to moc dlouho netrápí.